معاون سیاسی استاندار قزوین:

مصرف سوخت در استان قزوین کاهش یافت

۱۳۹۹/۰۱/۱۳ - ۱۷:۵۹:۳۰
کد خبر: ۹۸۳۳۶۳
مصرف سوخت در استان قزوین کاهش یافت
معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین گفت: با اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی و کم شدن تردد خودروها میزان سوخت مصرفی در استان ۸۲ درصد کاهش یافت.

به گزارش برنا از قزوین، معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین گفت: با اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی و کم شدن تردد خودروها میزان سوخت مصرفی در استان ۸۲ درصد کاهش یافت.

منوچهر حبیبی  اظهار داشت: با اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی شاهد همراهی مردم برای قطع زنجیره انتقال انسانی هستیم اما همچنان نیازمند همراهی همه شهروندان در اجرای طرح‌ها هستیم.


وی بیان کرد: با تعطیل شدن ۹۵ درصد واحدهای صنفی غیر ضروری در استان قزوین زمینه اجرای موفق طرح فاصله گذاری اجتماعی مهیا شده و برای کسانی که مصوبات طرح را اجرا نکنند جریمه ۵۰۰ هزار تومانی و پلمپ واحد متخلف پیش بینی شده است که آن را عملیاتی کرده‌ایم.


معاون سیاسی استانداری قزوین گفت: ۷۹ واحد صنفی در قزوین به دلیل رعایت نکردن مصوبات طرح فاصله اجتماعی و و تعطیل نکردن واحد خود پلمپ شدند.


حبیبی اظهار داشت: ۷۹ واحد صنفی در قزوین به علت تخلف و بی‌توجهی در طرح فاصله گذاری اجتماعی که باهدف قطع زنجیره ویروس کرونا اجرایی شده بود، پلمب شدند.


معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین خاطرنشان کرد: در خصوص واحدهای توزیع کننده مواد غذایی و دارویی هیچ گونه تعطیلی صورت نگرفته و با ذخیره سازی مناسب جای هیچ نگرانی وجود ندارد.


این مسئول بیان کرد: از زمان شروع طرح فاصله گذاری اجتماعی در قزوین، ۱۷ خودرو توقیف و برای ۴۶ خودروی دیگر نیز جریمه قانونی اعمال شده است.


حبیبی در خصوص کنترل خودروهای ورودی و خروجی به استان نیز اظهار داشت: ۱۴ تیم ناظر و کنترل کننده در ورودی‌های اصلی شهر و ۲۴ تیم دیگر نیز در نقاط بین شهری مستقر شده و به صورت مستمر در خصوص کنترل تردد خودروها و تست طب سنجی سرنشینان خودروها از نظر ابتلاء به ویروس کرونا اقدام می‌کنند.


وی تصریح کرد: بر اساس اقدامات انجام شده از سوی تیم‌های کنترلی و مستقر در مبادی ورودی شهر تعداد ۲۵ هزار و ۶۰۰ نفر تحت پایش و غربالگری ویروس کرونا قرار گرفته‌اند و در صورت نیاز افراد مشکوک به مراکز درمانی هدایت شده‌اند.


حبیبی به کاهش ۸۲ درصدی مصرف سوخت در استان اشاره کرد و گفت: میزان مصرف سوخت روزانه در استان قزوین به ۵۴۵ هزار لیتر رسیده که دلیل آن کاهش تردد خودروها و همراهی مردم برای شکست ویروس کرونا است.
حبیبی گفت: شهروندان قزوین به منظور قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا و حفظ سلامت خود و دیگران لازم است از بیرون رفتن در روز طبیعت هم خودداری کرده و در خانه بمانند.


وی اظهار داشت: در سال‌های گذشته بر اساس یک رسم دیرین بیشتر مردم به دشت و صحرا و دامن طبیعت و بوستان‌ها می‌رفتند تا آخرین روز تعطیلات را سپری کنند اما امسال شرایط ویژه ای داریم و همه تعطیلات را در خانه گذرانده‌ایم و لازم است این روز را هم مدیریت کنیم و از خانه خارج نشویم.
سخنگوی ستاد مقابله با ویروس کرونا در استان قزوین تصریح کرد: شهروندان متوجه باشند که مراسم سیزده بدر را می‌توان در خانه گذراند و در صورت ریشه کن شدن بیماری آن را در پنجاه بدر جبران کرد لذا از تمام شهروندان قزوین درخواست می‌شود از تردد در فضای باز خودداری کرده و برای حفاظ سلامت خود و خانواده و سایر شهروندان در خانه بمانند.


حبیبی تاکید کرد: بر اساس تصمیمات اتخاذ شده در ستاد ملی پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا در کشور و استان در روز طبیعت تمام پارک‌ها، فضاهای سبز شهری، اماکن تفرجگاهی و مراکز تفریحی تعطیل هستند و اگر افرادی در این مناطق حضور پیدا کنند تخلف کرده‌اند و با آنها برخورد شده و جریمه نقدی می‌شوند و خودروهای آنها نیز توقیف خواهد شد.


معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین افزود: برای جلوگیری از توقف و اسکان افراد در اماکن تفریحی، اجازه برپایی چادر در روز طبیعت به مسافران داده نمی‌شود و خدمات سرویس بهداشتی و آب آشامیدنی این امکان نیز قطع شده و شهروندان خدماتی نخواهند گرفت لذا بهتر است خود و خانواده را به زحمت و خطر نیندازند و برای مسئولان نیز مشکل ایجاد نکنند.
حبیبی اظهار داشت: همه اقدامات انجام شده، محدودیت‌ها و سخت گیری ها فقط برای حفظ سلامتی شهروندان در مقابل بیماری کرونا اتخاذ شده و از همه شهروندان انتظار داریم با ما همراهی کنند.


وی گفت: در استان همه امکانات پزشکی، درمانی، اقتصادی و دستگاه‌های اجرایی را بسیج کرده‌ایم تا ضمن بهبود بیماران مبتلا شده به ویروس کرونا بتوانیم با کمترین آسیب از این شرایط عبور کنیم و منطقی نیست عده‌ای با بی احتیاطی و سهل انگار و به بهانه چند ساعت تفریح غیر ضروری جان خود و خانواده‌هایشان و نیز شهروندان را به خطر انداخته و هزینه‌های سنگینی را به کشور و استان تحمیل کنند.


حبیبی از شهروندان خواست با مأموران پلیس همکاری کرده و از تردد در جاده‌ها و مناطق طبیعی خارج از شهر خودداری کنند و با ماندن در منزل به سلامت خود و خانواده‌هایشان و شهروندان کمک کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز