مدیر کل مدیریت بحران استان قزوین:

آماده مقابله با حوادث غیر مترقبه در استان قزوین هستیم

۱۳۹۹/۰۱/۱۸ - ۱۵:۵۶:۰۲
کد خبر: ۹۸۵۰۹۳
آماده مقابله با حوادث غیر مترقبه در استان قزوین هستیم
مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین گفت: با تمهیدات انجام شده و بکارگیری امکانات دستگاه‌های خدمات رسان برای مقابله با حوادث غیرمترقبه در استان آماده هستیم.

به گزارش برنا از قزوین،قدرت الله مهدیخانی در جلسه اضطراری ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان قزوین که ظهر دوشنبه در استانداری برگزار شد اظهار داشت: در گذشته ۲۵ حادثه در استان قزوین مردم را تهدید می‌کرد اما امروز با شیوع ویروس کرونا آسیب پذیری ما در برابر ۲۶ حادثه جدی است.


وی بیان کرد: در استان قزوین باید همواره آماده حوادث باشیم و با تأمین امکانات لازم، آموزش نیروها و شهروندان و پیش بینی آینده بتوانیم خسارات ناشی از حوادث غیرمترقبه را کاهش دهیم.

مهدی خانی تصریح کرد: بر اساس پیش بینی هواشناسی در روزهای آینده با بارش‌های شدید و تغییرات جوی مواجه خواهیم شد و احتمال سرمازدگی، سیلاب، کولاک در برخی مناطق داده می‌شود که باید برای همه این موارد برنامه داشته باشیم تا آسیب نبینیم.


مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین یادآور شد: کاهش دما تا ۱۲ درجه احتمال سرمازدگی در باغات و مزارع را بیشتر می‌کند که باید با کمک جهاد کشاورزی و رسانه‌ها اطلاع رسانی لازم به کشاورزان و بهره برداران داده شود تا با مشکلی مواجه نشویم.


وی اظهار داشت: مسئولان شهرداری‌ها باید نسبت به بازدید از عملیات لایروبی رودخانه‌ها اقدام کرده و برای بازگشایی مسیرها اقدام کنند تا دچار سیلاب در شهرها نشویم.


مهدی خانی گفت: در سال گذشته ۲۲۴ نقطه حادثه خیز در استان شناسایی شد که باید امسال نیز ضمن بازدید از این مناطق در جریان اقدامات پیشگیرانه قرار گیریم.

وی اظهار امیدواری کرد با تمهیدات فراهم شده و همکاری دستگاه‌های اجرایی و امدادی در روزهای آینده با هیچ مشکلی در استان روبرو نشویم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز