مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین:

نذورات شعبان و رمضان برای مقابله با کرونا هزینه شود

۱۳۹۹/۰۱/۱۹ - ۱۴:۵۹:۱۲
کد خبر: ۹۸۵۴۹۰
نذورات شعبان و رمضان برای مقابله با کرونا هزینه شود
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین گفت: پیشنهاد می شود مردم نذورات نیمه شعبان و ماه مبارک رمضان در استان را برای تامین اقلام بهداشتی و مبارزه با ویروس کرونا هزینه کنند.

به گزارش برنا از قزوین، مریم بیدخام  در نشست کارگروه اجتماعی ستاد استانی مبارزه با کرونا که با هدف ساماندهی نذورات مردمی و خیرین در ایام شعبان و ماه رمضان برگزار شد، گفت: بسیاری از خیران و تشکل‌های مردمی هرساله جشن‌های نیمه شعبان را برگزار می‌کردند که امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا و لزوم حفظ سلامت مردم چنین امکانی فراهم نیست.

وی اضافه کرد: با توجه به در پیش بودن نیمه شعبان و ماه مبارک رمضان، از عموم مردم و خیران دعوت می‌شود تا هزینه برگزاری جشن‌ها را به حساب هلال‌احمر و به منظور مقابله با بیماری کرونا واریز کنند تا با نظر مساعد خیران در محل های ضروری و مورد نظر هزینه شود.

بیدخام به لزوم ساماندهی کمک‌های مردمی و خیران و جمع‌آوری هزینه‌ جشن‌های نیمه شعبان برای مقابله با بیماری کرونا اشاره کرد و گفت: بهتر است هزینه های یاد شده امسال صرف مقابله با کرونا و حمایت از اقشار آسیب پذیر شود.

این مسئول تصریح کرد: از خیران و افرادی که هر سال جشن‌های نیمه شعبان را برگزار می‌کردند، دعوت می‌کنیم تا امسال هزینه برگزاری جشن‌ها را به حساب هلال‌احمر و به منظور مقابله با کرونا واریز کنند تا با محوریت دانشگاه علوم پزشکی هزینه شود.

بیدخام با تقدیر از مشارکت شهروندان در اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و رعایت اصول بهداشتی مورد تاکید کادر درمان و بهداشت استان،گفت: استان قزوین تاکنون با تلاش‌های صورت گرفته توانسته نمره خوبی در مقابله و کنترل بیماری کرونا به دست آورد که این روند باید همچنان ادامه باید.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین به تبعات آسیب‌های اجتماعی پس از کرونا اشاره کرد و گفت: در خصوص این بحران در حال حاضر برنامه‌های پیشگیرانه و مقابله با کرونا در دستور کار قرار گرفته است، اما پس از مهار این ویروس باید تدابیر لازم برای حل مشکلات اقتصادی و اجتماعی ایجاد شده اندیشیده شود.

بیدخام خاطرنشان کرد: در این روزها، بسته های غذایی و بهداشتی با مشارکت‌های مردمی و دستگاه های حمایتی از جمله بهزیستی، کمیته امداد و هلال احمر تهیه شده و در اختیار خانواده‌های نیازمند قرار گرفته و علاوه بر آن با هماهنگی‌های بعمل آمده مقرر شد هلال احمر نسبت به حمایت از بیماران خاص اقدام کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز