سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در استان قزوین:

فعالیت صنوف مستلزم دریافت کد بهداشتی است

۱۳۹۹/۰۱/۲۱ - ۱۵:۵۶:۱۱
کد خبر: ۹۸۶۲۵۳
فعالیت صنوف مستلزم دریافت کد بهداشتی است
سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در استان قزوین اظهار داشت:باتوجه به تصمیمات متخذه در چهاردهمین جلسه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا و همچنین مصوبه نوزدهمین جلسه ستاد پیشگیری و مبارزه با کرونای استان ، مبنی بر فعالیت صنوف بر اساس میزان خطر شیوع ویروس کووید ۱۹ ، آغاز به فعالیت صنوف کم خطر مستلزم دریافت کد مجوز فعالیت از وزارت بهداشت می باشد.

به گزارش برنا از قزوین، منوچهر حبیبی افزود: این صنوف می بایست، ضمن طی مراحل ثبت نام اینترنتی، تعهد نامه الکترونیکی رعایت کامل دستور العمل و پروتکل های بهداشتی را امضا نمایند و نهایتا کد مجوز فعالیت را از طریق وبسایت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دریافت نمایند. 

حبیبی تاکید کرد: صنوف کم خطر و مجاز به فعالیت، این کد را می بایست در پشت شیشه محل فعالیت خود نصب نمایند بنحوی که کاملا قابل رویت باشد.

معاون سیاسی استاندار تصریح کرد: با توجه به اینکه بازرسین بهداشتی، تعزیرات و صمت این موضوع را به صورت مستمر رصد می نمایند، لذا چنانچه این کد دریافت و نصب نشده باشد، مصداق عدم رعایت اصول بهداشتی بوده ، با آن برخورد و فروشگاه و محل کسب پلمپ می شود.

حبیبی تاکید کرد: مردم نیز در صورت مشاهده فعالیت واحد ها و صنوف فاقد کد می توانند با شماره ۱۲۴ تماس گرفته و موضوع را اطلاع دهند تا در سریع ترین زمان ممکن پیگیری شود.

سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در استان قزوین بیان داشت: صنوف می توانند به نشانی 
http ://markazsalamat.behdasht.gov.ir وارد سایت وزارت بهداشت شده و کد مجوز فعالیت دریافت نمایند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: صنوفی که در رده مشاغل پرخطر بوده و کماکان تعطیل می باشند، شامل:

فروشگاه های بزرگ و زنجیره ای، پاساژ و مجتمع تجاری، بازارهای مسقف، آرایشگاه ها و سالن های زیبایی، آموزشگاه های رانندگی، رستوران ، اغذیه فروشی ، طباخی ، فست فودها، گرمابه ، سونا و ماساژ، روز بازارها و نمایشگاه ها ، مراکز بازی و تفریحی و گیم نت، باشگاه های ورزشی و بدنسازی، تالار پذیرایی و سالن مراسم ، قهوه خانه ، چایخانه و کافه تریاها.

 

نظر شما