مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی:

مقابله با کرونا نیازمند امنیت روانی و آرامش عمومی است

۱۳۹۹/۰۱/۲۲ - ۱۷:۳۰:۱۷
کد خبر: ۹۸۶۵۱۳
مقابله با کرونا نیازمند امنیت روانی و آرامش عمومی است
مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی در بازدید از مرکز اورژانس اجتماعی بهزیستی گفت : مقابله با کرونا نیازمند امنیت روانی و آرامش عمومی است.

به گزارش برنا از قزوین، مریم بیدخام در بازدید از مرکز اورژانس اجتماعی بهزیستی قزوین با تقدیر و تشکر از مشاوران و روانشناسان بهزیستی که در حوزه سلامت روان جامعه تلاش می کنند گفت: در این روزهای کرونایی و اضطراب های ناشی از آن و همچنین در دسترس نبودن خدمات مشاوره حضوری ، ارائه خدمات  مشاوره تلفنی توسط مرکز اورژانس اجتماعی بهزیستی ضروری است.

وی افزود: در پی شیوع ویروس کرونا و الزام افراد به حضور در خانه، حجم اضطراب و استرسهای ناشی از کرونا باعث شده تا هموطنان به مشاوره‌های تخصصی در حوزه‌های روانی نیاز جدی تری داشته باشند.


بیدخام افزود : دردهای جسمی مبتلایان با مصرف دارو و مراقبت های پزشکی و رعایت اصول بهداشتی التیام می یابد،اما برای بهبود شرایط روحی بیماران  مشاوره روانشناسی ضرورت پیدا می کند.


مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری با اشاره به اینکه همزمان با شیوع کرونا شاهد افزایش اضطراب و استرس‌های روانی ناشی از آن در برخی مردم هستیم ، افزود: به همین منظور مشاوران و روانشناسان بهزیستی بطور ۲۴ ساعته اقدام به پاسخگویی و مشاوره تلفنی می‌کنند.


وی افزود : دریافت مشاوره تلفنی ، نحوه مواجهه فرد با تنش‌های روانی ناشی از کرونا، مدیریت استرس و کنترل هیجان از جمله مواردی است که مشاوران بهزیستی به عنوان مدافعان حوزه سلامت روان  از طریق تماسهای تلفنی تلاش می کنند تا شهروندان با آرامش روان بیشتری روزهای قرنطینه را طی‌ کنند.


مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری همچنین با اشاره به راه اندازی سامانه خود ارزیابی روانشناختی کرونا توسط بهزیستی کشور افزود: این سامانه به نشانی http://corona.behzisti.ir/ به منظور پیشگیری از آسیب‌های روانی  اجتماعی ناشی از بحران اقدام به غربالگری اضطراب و استرس ناشی از آن کرده و سپس توصیه‌های روانشناختی را به آن‌ها ارائه می دهد.


به گفته بیدخام در سامانه روانشناختی بهزیستی از تخصص روانپزشک، روانشناس بالینی، روانشناس عمومی، سلامت در بلایا و خدمات درمانی بهداشتی استفاده شده و افراد می توانند پس از ارزیابی با دریافت کد رهگیری در سامانه ۱۴۸۰ و دیگر مراحل درمانی پیگیر وضعیت اختلالات خویش باشند.


وی تصریح کرد : عموم شهروندان با مراجعه به این سامانه می‌توانند ضمن ارزیابی وضعیت سلامت روان خود دریابند که چه سطحی از افسردگی، اضطراب و استرس ناشی از کرونا را تجربه می‌کنند و برای پیشگیری از آن چه اقداماتی باید انجام دهند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز