مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین:

احسان کریمانه، مقابله با آسیب های اجتماعی

۱۳۹۹/۰۲/۱۸ - ۲۱:۳۰:۱۷
کد خبر: ۹۹۸۹۵۹
احسان کریمانه، مقابله با آسیب های اجتماعی
حجت الاسلام معبودی گفت: برخی کمبودها موجب ناهنجاری اجتماعی می شود. وقتی کریمانه احسان کنیم طبیعتاً جلوی آسیب های اجتماعی گرفته شده و در کنار این شرایط، فرهنگ توأم با کرامت اسلام را نیز به دنیا نمایان می سازیم.

به گزارش برنا از قزوین، حجت الاسلام علی معبودی با اشاره به فرارسیدن هفته احسان و کرامت و میلاد کریم اهل بیت امام حسن مجتبی(ع) بیان کرد: این مناسبت و ایام را ایام کرامت و احسان نامگذاری کرده اند. احسان و کرامت از آموزه های قرآن کریم است و باتوجه به این آیات، خداوند تاکید فراوانی بر بحث انسان و احسان دارد.

وی گفت: در برخی آیات صراحتا به بحث احسان اشاره شده از جمله آیاتی همچون «خداوند نیکوکاران را دوست می دارد» و یا «خداوند اجر محسنین را ضایع نمی کند» و اساسا خداوند به ما دستور احسان داده و سیره اهل بیت این معنا را به خوبی نشان می دهد.

 

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین اظهار کرد: احسان یعنی پیش از اینکه از ما چیزی طلب شود بخشش نماییم و در سیره اهل بیت از جمله امام حسن(ع) این معنا وجود دارد. در سیره امام حسن(ع) است که در عمر خود چند مرتبه کل اموالش را بخشیده و بین فقرا تقسیم کرده است.

 

حجت الاسلام معبودی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در بحث رزمایش کمک مومنانه و ارتباط این موضوع با کرامت عنوان کرد: در این روزها بیش از گذشته به جریان کرامت در جامعه نیاز داریم چرا که بسیاری به واسطه کرونا کسب و کار خود را از دست دادند و به دلایل مختلفی همچون سختی شرایط زندگی مردم و همچنین به دلیل آخرتمان که توشه آخرت ماست اجرای احسان و کرامت در جامعه لازمه جامعه اسلامی است چرا که این احسان موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی نیز می شود.

 

وی با اشاره به اینکه کمبودها در زندگی موجب آسیب های اجتماعی می شود افزود: برخی کمبودها موجب ناهنجاری اجتماعی می شود. وقتی کریمانه احسان کنیم طبیعتاً جلوی آسیب های اجتماعی گرفته شده و در کنار این شرایط، فرهنگ توأم با کرامت اسلام را به دنیا نمایان می سازیم.

 

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر(عج) استان گفت: کنار این شرایط ما توانستیم فرهنگ توأم با کرامت اسلام را به دنیا نشان دهیم. در دنیایی که بخاطر غذا روی هم اسلحه می کشند، دین اسلام بعنوان دین کرامت در جهان نمایان می شود.

 

این مسئول تصریح کرد: امروز فرهنگ دینی و اسلامی موجب شده بدون در نظر گرفتن مواضع سیاسی و فقط از روی انسانیت و کمک به بشر، لوازم بهداشتی از جمله کیت تشخیص کرونا که به دست فرزندانمان در کشور ساخته شده بود به کشور آلمان که در جنگ تحمیلی به ارتش عراق اسلحه و مواد شیمیایی می رساند، ارسال کنیم.

 

وی تصریح کرد: یکی از دلایلی که امروز در هفته احسان باید توجه شود، این است که فرهنگ ناب اسلامی را بیش از گذشته به دنیا معرفی کنیم. احسان صرفا مسایل مالی نیست بلکه مصادیق زیادی دارد که مصداق مالی یکی از مصادیق آن است.

 

حجت الاسلام معبودی اضافه کرد: مصداق دیگر احسان، کمک فکری است که بتوانیم با کمک فکری گره ذهنی فرد نیازمند را باز کنیم. همچنین یکی دیگر از مصادیق احسان فرهنگی است ‌که بتوانیم سیره صحیح فرهنگی را در جامعه ایجاد کنیم و به طور مثال ساخت دانشگاه، مدرسه و ترویج فرهنگ ازدواج، از این جمله است.

 

این مسئول در پایان گفت: یکی دیگر از مصادیق احسان، بحث عاطفی است. امروز بیماران کرونایی از نظر دارویی تامین هستند اما از نظر عاطفی نیاز دارند احسان شوند. بر همین اساس احسان حوزه وسیعی دارد که باید در نظر گرفته شود که سه شرط رعایت شود. احسان به دور از تبعیض باشد، احسان به دور از منت گذاشتن باشد و در احسان بیش از اندازه نیاز شخص، کمکش کنیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز