مدیرکل ورزش و جوانان قم خبر داد

آغاز فعالیت ۲۰ هیات و بازگشایی مکان‌های ورزشی دولتی و خصوصی در قم

۱۳۹۹/۰۲/۲۹ - ۱۳:۲۶:۴۳
کد خبر: ۱۰۰۳۸۳۲
آغاز فعالیت ۲۰ هیات و بازگشایی مکان‌های ورزشی دولتی و خصوصی در قم
اداره کل ورزش و جوانان استان قم مجوز فعالیت اماکن دولتی و خصوصی 30 رشته ورزشی طبق دستورالعمل شماره 13 ستاد مقابله با کرونا در ورزش را صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، با حضور رسول منعم مدیر کل ورزش و جوانان، معاونین این اداره کل و نماینده هیات پزشکی ورزشی استان قم جلسه‌ای در این اداره کل تشکیل و مسائل مرتبط با از سرگیری فعالیت‌های ورزشی اماکن دولتی و خصوصی 30 رشته ورزشی زیر مجموعه دستوالعمل شماره 13 ستاد مقابله با کرونا در ورزش بررسی شد.

با توجه به این دستورالعمل، 20 هیات ورزشی استان قم و همچنین 13 مکان ورزشی دولتی در اختیار این هیات‌ها با رعایت پرتکل‌های بهداشتی و ایمنی می‌توانند فعالیت خود را آغاز کنند.

این هیات‌های ورزشی شامل اسکیت، اسکیی، انجمن‌های ورزشی، بدمینتون، بولینگ، تنیس، تنیس روی‌میز، تیراندازی، تیراندازی با کمان، دوچرخه‌سواری، دوومیدانی، سوارکاری، شطرنج، قایقرانی، کوهنوردی و صعودهای ورزشی، گلف، موتورسواری و اتومبیلرانی، نجات غریق و غواصی، ورزش‌های همگانی و وزنه‌برداری هستند.

بر این اساس سالن‌های دولتی شامل سالن شهید محمدی و سالن شهدای هفتم‌تیر در رشته تنیس روی‌میز، سالن‌های وزنه‌برداری شهید زین‌الدین نوبهار و شهید رواقی، سالن بدمینتون فرهمندموحد، زمین تنیس مجموعه حیدریان، سالن تیراندازی با کمان، زمین چمن مصنوعی و سالن سنگنوردی مجموعه شهدای 15 خرداد، پیست موتورسواری و اتومبیلرانی ورزشگاه یادگار امام (ره) و سالن شطرنج ورزشگاه حیدریان که رشته ورزشی آنها در دستورالعمل شماره 13 ستاد مقابله با کرونا در ورزش قید شده امکان بازگشایی و خدمات رسانی به اهالی ورزش را دارند.

همچنین باشگاه‌های خصوصی 30 رشته نام برده شده در دستورالعمل شماره 13 ستاد مقابله با کرونا در ورزش با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و ایمنی امکان فعالیت دارند.

دبیر هیات پزشکی ورزشی استان قم در این جلسه با اشاره راهنمای مراحل بازگشایی اماکن ورزشی پس از کرونا که در سایت فدراسیون پزشکی ورزشی قرار گرفته، اظهار کرد: تمام هیات‌ها و مسوولان اماکن ورزشی دولتی و خصوصی که طبق این دستورالعمل مجوز فعالیت گرفته‌اند برای بازگشایی اماکن خود باید نکات ذیل را رعایت کنند:

1- ثبت نام در سامانه salamat.gov.ir وزارت بهداشت

2- مطالعه کامل دستورالعمل بازگشایی اماکن ورزشی پس از کرونا شامل: جدول فرم تاییدیه بهداشتی، فرم تعهد‌نامه مدیر باشگاه، فرم خوداظهاری و فرم غربال‌گری

دکتر محمد شهیدی گفت: ما تمام قد در کنار اداره کل ورزش و جوانان برای بازگشایی اماکن ورزشی آماده هستم، مسوولان هیات‌ها، باشگاه‌ها و اماکن ورزشی نگران نباشد چون از هیچ‌گونه راهنمایی و حمایت دریغ نمی‌کنیم

وی خاطرنشان کرد: تمام تیم‌های بازرسی و پزشکی هیات را برای این منظور بسیج کرده‌ایم.

مدیر کل ورزش و جوانان استان قم در این جلسه تصریح کرد: در حال حاضر امکان فعالیت 30 رشته طبق دستورالعمل شماره 13 ستاد مقابله با کرونا امکان‌پذیر است و سایر رشته‌ها باید منتظر ابلاغ جدید این ستاد باشند.

رسول منعم اضافه کرد: به غیر از هیات‌ها و اماکنی که اشاره شد، سایر هیات‌ها و امکان ورزشی دولتی و باشگاه‌های خصوصی اجازه فعالیت ندارند و توسط تیم بازرسی این اداره کل و هیات پزشکی ورزشی نظارت می‌شوند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز