مسئول بسیج سازندگی قم خبر داد

اهدا ۵۰۰ جهیزیه به زوج های جوان/تعمیر ۵۰۰ منزل محروم طی مرحله سوم رزمایش همدلی در قم

۱۳۹۹/۰۲/۳۰ - ۱۱:۲۲:۱۶
کد خبر: ۱۰۰۴۳۳۱
اهدا ۵۰۰ جهیزیه به زوج های جوان/تعمیر ۵۰۰ منزل محروم طی مرحله سوم رزمایش همدلی در قم
مسئول بسیج سازندگی قم گفت: در قالب مرحله سوم رزمایش همدلی مومنانه به همت قرارگاه مردمی کریمه اهل بیت(س)، سازمان بسیج سازندگی و کمیته امداد استان قم ۵۰۰ باب منزل افراد بی بضاعت و محروم با محوریت روستاهای قم تعمیر و مرمت شده و ۵۰۰ جهیزیه به زوج های واجد شرایط اهدا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، سرهنگ پاسدار محمود داودآبادی، با اشاره به این که قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه علی بن ابیطالب(ع) بیش از سه سال در بخش مرکزی و دهستان قمرود درحال فعالیت در عرصه‌های گوناگون خدمت رسانی است، بیان داشت: تجربه موفق کار قرارگاهی در مبارزه با ویروس نحس کرونا ما را بر آن داشت که در مرحله سوم رزمایش همدلی مؤمنانه برای محرومیت زدایی و رسیدگی به مناطق محروم استان به خصوص دهستان قنوات و قمرود از این تجربه و ظرفیت بهره گیری کنیم.

وی افزود: در این راستا مرحله سوم این رزمایش را حول محور ترمیم و بازسازی ۵۰۰ واحد مسکونی در سطح منطقه برای افراد بی بضاعت شروع کرده‌ایم و برای این کار از ظرفیت گروه های جهادی نیز نهایت استفاده را می‌بریم.

وی همچنین از اهدای ۵۰۰ سری جهیزیه به زوج‌های واجد شرایط دراین مرحله از رزمایش همدلی خبر داد و گفت: این تعداد جهیزیه نیز تا پایان سال ۹۹ با مشارکت خیرین قرارگاه مردمی کریمه اهل بیت(س) و نیز همراهی کمیته امداد تهیه و تحویل خواهد شد.

داودآبادی با بیان این که بی‌شک در این مسیر نیازمند حمایت دستگاه‌ها و خیرین هستیم، خاطرنشان کرد: اگر مدل کار قرارگاهی در استان بین دستگاه‌ها دنبال شود، بی‌شک کارها سریع تر و راحت تر انجام شده و زودتر نیز به ثمر خواهد نشست.

مسئول قرارگاه مردمی کریمه اهل بیت(ع) نیز طی سخنانی در حاشیه بازدید از منازل تحت پوشش این طرح با ابراز خرسندی از درخشش فوق العاده مردم قم در برگزاری رزمایش همدلی و کمک مؤمنانه ابراز داشت: در مرحله سوم این رزمایش برآن شدیم که ترمیم و مرمت منازل افراد محروم و کم بضاعت در استان قم با محوریت روستاها به خصوص روستاهای دهستان قمرود را شروع کنیم و انشاالله امیدواریم که تا پایان امسال بتوانیم ۵۰۰ منزل مسکونی را تعمیر و مرمت نماییم.

محمود پارچه باف افزود: این طرح خدمت رسانی هم اکنون در روستای ملک آباد به همت سازمان بسیج سازندگی قم، قرارگاه جهادی کریمه اهل بیت(س) و کمیته امداد آغاز شده و اجرای آن به تدریج در سایر مناطق شناسایی شده استان نیز ادامه خواهد یافت.

همچنین عباس جوشقانیان، قائم مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم نیز این طرح را اقدام مبارکی دانست که با هم افزایی و همدلی جهادی بسیج و گروه های مردمی آثار خوبی را در جهت محرومیت زدایی و رفع غبار محرومت از چهره منطقه خواهد داشت.

نظر شما