استاندار قم خبر داد

برنامه ریزی قم برای جبران خسارت از کرونا

۱۳۹۹/۰۳/۰۹ - ۰۷:۰۷:۱۱
کد خبر: ۱۰۰۷۹۹۴
برنامه ریزی قم برای جبران خسارت از کرونا
استاندار قم با اشاره به بخش کشاورزی استان قم اظهار کرد: برای جبران تبعات بحران کرونا بر بخش کشاورزی استان پیگیری‌های لازم را از طریق نامه نگاری و ملاقات حضوری با مقامات ملی داشتم.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، بهرام سرمست در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان قم در سالن جلسات کرامت استانداری با اشاره به تبعات بحران کرونا اظهار کرد: برخی از بخش‌های اقتصادی از تعطیلی‌های ناشی از کرونا آسیب دیدند و دولت به همین دلیل بخشنامه بانک مرکزی برای بلااثر شدن چک برگشتی در دوره زمانی کرونا صادر شد، البته امکان چک برگشتی زدن وجود دارد.

وی ادامه داد: با پیشنهاد وصول چک برگشتی از سایر حساب‌های فرد در بانک‌های دیگر موافقت دارم و این پیشنهاد را به ستاد ملی منتقل می‌کنم، همچنین باید بین مشاغل ضروری و بحران دیده از کرونا و سایر مشاغل غیرضروری درخصوص بخشنامه چک برگشتی بانک مرکزی تفکیک صورت بگیرد.

استاندار قم افزود: با مدیریت بیشتر کرونا در کشور، قوانین اضطراری صادرشده در این زمینه اصلاح خواهد شد، به سمت آرامش در این زمینه می‌رویم.

سرمست با اشاره به بخش کشاورزی استان قم اظهار کرد: برای جبران تبعات بحران کرونا بر بخش کشاورزی استان پیگیری‌های لازم را از طریق نامه نگاری و ملاقات حضوری با مقامات ملی داشتم.

وی ادامه داد: بخش خدمات در استان قم بیشترین ضرر را از بحران کرونا داد، 60 درصد اقتصاد استان بر پایه بخش خدمات است و این بخش در ماه‌های اسفند، فروردین و اردیبهشت که اوج حضور مسافران بود، خسارت جدی از بحران کرونا دید، تبعات بحران کرونا بر بخش خدمات قم بیشتر از هر بخش دیگری در استان است.

استاندار قم افزود: استان رتبه برتر کشوری را در مدیریت بیماری کرونا کسب کرد، این موفقیت در سایه همکاری و همدلی بخش‌های مختلف و مردم در قم به دست آمد، برخی احتمال فاجعه انسانی را در قم می‌دادند و به همین دلیل طی روزهای ابتدایی درخواست دو هزار تخت بیمارستانی سیار را دادم و برای راه اندازی بیمارستان‌های امیرالمومنین(ع) و مادر پیگیری‌های لازم انجام شد.

سرمست با اشاره به مشارکت فعالان اقتصادی استان قم در طرح مواسات اظهار کرد: فعالان اقتصادی استان با وجود تمام مشکلات مالی به صورت گسترده در طرح مواسات شرکت کردند.

وی ادامه داد: بخش گردشگری در استان قم نیازمند تبادل نظر و ارائه راهکارها و جلب نظر مدیران ملی است، استان از 30 بهمن سال گذشته وارد بحران کرونا شد و دو ساعت پس از اعلام نتیجه مثبت کرونا در قم جلسه بحران در استان برگزار شد، هنوز در وضعیت بحران قرار داریم و وضعیت قم در زمینه کرونا، سفید نشده است.

استاندار قم خاطرنشان کرد: باید به دنبال احیای جاذبه گردشگری استان باشیم و باید به صورت ویژه به این بخش نگاه کرد، بخش گردشگری در قم آسیب جدیدی از کرونا دید.

نظر شما