آیت الله مکارم شیرازی:

فضای مجازی نباید رها و بدون ساماندهی باشد

۱۳۹۹/۰۳/۲۶ - ۱۱:۳۰:۲۹
کد خبر: ۱۰۱۵۷۵۲
فضای مجازی نباید رها و بدون ساماندهی باشد
یکی از مراجع تقلید گفت: بدون شک یکی از مسائلی که در زمینه گسترش مفاسد اخلاقی نقش دارد، فضای مجازی رها و بدون ساماندهی است که باید در این خصوص چاره اندیشی و اقدام عاجل صورت گیرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، آیت‌الله مکارم شیرازی در دیدار فرمانده جدید انتظامی قم با تبریک انتصاب وی به این مسؤولیت، توصیه‌های مهمی خطاب به وی ارائه کرد.

وی تامین نظم و امنیت ظاهری و حفظ اخلاق در جامعه را دو وظیفه مهم نیروی انتظامی دانست و تاکید کرد: بدانید اگر اخلاق در جامعه حفظ نشود امنیت و نظم ظاهری جامعه نیز دچار آسیب جدی خواهد شد.

این مرجع تقلید بخش قابل توجهی از مشکلات و آسیب‌های اجتماعی را ناشی از ضعف اخلاقی و فرهنگی ارزیابی و تصریح کرد: نیروی انتظامی برای مقابله با این مشکلات و آسیب‌ها باید از ظرفیت‌های دینی، فرهنگی بویژه حوزه‌های علمیه، نهادها و مراکز دینی، مساجد، صدا و سیما، سازمان تبلیغات و دیگر سازمان‌ها کمک بگیرد.

آیت‌الله مکارم شیرازی با تاکید بر لزوم آسیب شناسی مشکلات و مفاسد اخلاقی، اظهار کرد: بدون شک یکی از مسائلی که در زمینه گسترش مفاسد اخلاقی نقش دارد، فضای مجازی رها و بدون ساماندهی است که باید در این خصوص چاره اندیشی و اقدام عاجل صورت گیرد، بعد دیگر ماجرا نیز برخی از رسانه‌ها هستند که دانسته و یا نادانسته به گونه ای عمل می کنند که ارزش‌های فرهنگی و دینی تضعیف می‌شود.

وی اظهار کرد: نمی‌توان با این بهانه که کار از کار گذشته، دست روی دست گذاشت و اقدامی انجام نداد، ما معتقدیم و تاکید می‌کنیم که باید به اندازه توان در این راستا و برای اصلاح وضعیت موجود برنامه ریزی، فعالیت و اقدام کرد.

آیت‌الله مکارم شیرازی غفلت از مسائل مذهبی در ساماندهی موضوع مهم نظم و امنیت اجتماعی را خسارت بار توصیف و تاکید کرد: نیروی انتظامی باید از نفوذ و جایگاه مهمی که مراجع عظام تقلید، حوزه‌های علمیه، شخصیت‌های دینی و فرهنگی، خطبا، مساجد و اماکن مذهبی دارند به خوبی بهره بگیرد.

وی مساله تحکیم مبانی اعتقادی جامعه را مورد تاکید قرار داد و افزود: برای تحقق این مهم باید کار ریشه ای صورت گیرد و از مدارس و دبستان فعالیت‌ها آغاز شود، اگر پرورش نسل آینده جامعه از مدارس صورت گیرد، قطعا به نتایج بهتری خواهیم رسید.

آیت‌الله مکارم شیرازی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شرایط پیش آمده در کشور و موضوع کرونا، ابراز امیدواری کرد به لطف الهی و با همکاری آحاد ملت این مشکل برطرف و اماکن مذهبی، زیارتی، مساجد، نمازهای جمعه به صورت کامل بازگشایی و زمینه بهره مندی معنوی همگان از این ظرفیت‌ها فراهم شود.

وی خطاب به فرمانده جدید نیروی انتظامی استان قم اظهار کرد: فعالیت و کار شما مصداق عبادت است و امیدوارم در این مسؤولیت مهم موفق باشید و بدانید هرچه در این مسیر و در مسیر حل مشکلات مردم تلاش کنید در نزد خدای متعال ماجور خواهید بود؛ من نیز برای موفقیت شما دعا می‌کنم.

نظر شما
پرونده ویژه