برای چهارمین بار پلنگ دره قم سوخت/۳ هکتار پوشش گیاهی قم نابود شد

۱۳۹۹/۰۳/۳۱ - ۱۳:۰۸:۲۶
کد خبر: ۱۰۱۷۶۱۵
برای چهارمین بار پلنگ دره قم سوخت/۳ هکتار پوشش گیاهی قم نابود شد
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان قم از حریق در سه هکتار از منطقه حفاظت شده پلنگ دره قم خبر داد و گفت: این آتش سوزی بلافاصله با حضور محیط بانان و یگان حفاظت منابع طبیعی مهار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، محمدرضا عابدی مقدم با اشاره به وقوع آتش سوزی در منطقه حفاظت شده پلنگ دره قم، گفت: متأسفانه برای چهارمین بار در سال جاری این زیستگاه ارزشمند دچار حریق شد و حدود ۳ هکتار از مراتع و گیاهان منطقه در آتش سوخت.

وی با بیان اینکه علت این آتش سوزی در دست بررسی است، از همکاری و مشارکت یگان حفاظت منابع طبیعی در اطفا حریق منطقه قدردانی کرد و گفت: این حریق در محدوده خلیل آباد و کوه آله رخ داد و با تلاش و ازخودگذشتگی محیط بانان و جنگلبانان به سرعت مهار و اطفا شد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست قم از گسترش کم سابقه آتش سوزی‌ها در مناطق طبیعی در سال جاری ابراز نگرانی کرد و گفت: همشهریان محترم در هنگام حضور در زیستگاه‌ها و مناطق طبیعی، باید مسائل ایمنی در برپایی آتش را به شدت رعایت کرده و از رها کردن زباله‌های خود در مناطق جداً اجتناب کنند.

وی در پایان تصریح کرد: مردم در صورت مشاهده هرگونه حریق و آتش سوزی در مناطق طبیعی و بروز تخلفات زیست محیطی می‌توانند با ادارت کل حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم با شماره‌های ۳۲۶۰۲۹۸۱ و ۱۵۰۴ تماس حاصل نمایند.

 

نظر شما