مسابقه «میراث کریمه» در موزه فاطمی برگزار‌ می‌شود

۱۳۹۹/۰۴/۰۷ - ۱۰:۲۹:۱۵
کد خبر: ۱۰۲۰۶۹۱
مسابقه «میراث کریمه» در موزه فاطمی برگزار‌ می‌شود
مسابقه میراث کریمه در دهه کرامت میان بازدیدکنندگان از موزه آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها با هدف معرفی بیشتر آثار این موزه و ارتباط‌گیری مطلوب‌تر با مخاطبان خود به صورت حضوری و غیرحضوری برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، مسابقه «میراث کریمه» با هدف معرفی اشیاء و آثار موزه فاطمی به صورت حضوری و مجازی به همراه اهداء جوایز و لوح یادبود به همت موزه این آستان مقدس برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام محمدباقر مشکاتی اظهار کرد: این مسابقه با هدف انتقال محتوا در خصوص معرفی آثار شاخص موزه در قالب طراحی سؤالات هدفمند حاوی اطلاعات مفید موزه میان بازدیدکنندگان برگزار می‌شود.

وی از دیگر اهداف برگزاری این مسابقه را ایجاد فضای با نشاط و شاداب برای بازدیدکنندگان موزه عنوان کرد و افزود: این پویایی و نشاط این فرصت را به بازدیدکنندگان می‌دهد که با دقت بیشتری به توضیحات پیرامون آثار موزه توجه کنند و اثر عمیق تری در حافظه آنها داشته باشد و با طرح سؤالات کلیدی مخاطبان را به تفکر وادار کنیم و بحث عبرت آموزی از آثار تاریخی را در آنان ایجاد کنیم.

کارشناس موزه آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) با بیان اینکه روش‌های پاسخگویی به این سؤالات به صورت حضوری، مجازی و یا پیامکی است، خاطرنشان کرد: از این طریق ما می‌توانیم ضمن شناسایی مخاطبان و علاق‌مندان به آثار تاریخی با آنها ارتباط مداوم برقرار کنیم و از این طریق ارتباط با مخاطب که از اصول فعالیت های فرهنگی است را داشته باشیم.

وی با اشاره به روش اجرای مسابقه، اظهار کرد: ما به مراجعه کنندگان موزه برگه مسابقه که حاوی ۵ سؤال طراحی شده که در برگیرنده همه ابعاد تاریخی، فرهنگی، قرآن‌ها، فرش‎ها، و دیگر آثار باستانی و مذهبی موزه است را می دهیم و آنها باید پاسخ را به صورت یک عدد پنج رقمی به همراه نام و نام خانوادگی و نام شهر و شماره تماس خود برای ما از سه طریق حضوری، پیامکی و یا در شبکه‌های اجتماعی موزه به نشانی HARAMQOM_MUSEUM@ ارسال کنند.

مشکاتی افزود: این مسابقه تا پایان دهه کرامت ادامه خواهد داشت و بعد از اتمام دهه کرامت همه پاسخ‌ها جمع‌آوری و قرعه‌کشی می‌شود و به برگزیدگان جوایز نفیس و متبرکات آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) اهدا می‌شود و علاوه بر آن به همه افراد شرکت کننده در این مسابقه لوح تقدیر مجازی اهدا می‌شود.

 

نظر شما