مسئول بسیج سازندگی استان قم خبر داد

کمک ۵.۷ میلیاردی مردم قم برای احداث ۹۷ خانه در مناطق سیل زده استان لرستان

۱۳۹۹/۰۴/۰۸ - ۱۲:۳۷:۴۷
کد خبر: ۱۰۲۱۳۹۳
کمک ۵.۷ میلیاردی مردم قم برای احداث ۹۷ خانه در مناطق سیل زده استان لرستان
جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه استان قم از کمک 5 میلیارد و 700 میلیونی تومانی مردم قم برای احداث 97 خانه مسکونی و یک باب مسجد در مناطق سیل زده استان لرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، سرهنگ پاسدار محمود داودآبادی در جمع خبرنگاران با اشاره به ورود قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه استان قم به موضوع احداث واحدهای مسکونی برای سیل زدگان استان لرستان، اظهار کرد: اواسط شهریور ماه 98 در دو روستای ابراهیم آباد و زورانتل از توابع شهرستان معمولان، زمین هایی برای احداث واحدهای مسکونی با زیربنای 85 مترمربع در اختیار قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه استان قم قرار گرفت.

وی ادامه داد: مقرر شد 28 واحد مسکونی در روستای ابراهیم آباد، 21 واحد در بافت روستای زورانتل و 14 واحد در سایت کنار روستا و همچنین یک باب مسجد با همکاری قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه استان لرستان احداث شود.

جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه استان قم با اشاره به اینکه برای هر واحد مسکونی مبلغ 70 میلیون تومان تسهیلات بنیاد مسکن در نظر گرفته شده بود، ابراز کرد: براورد اولیه این بود که برای تکمیل هر واحد 130 میلیون تومان اعتبار نیاز است که برای 35 واحد سایت زورانتل، حرم مطهر حضرت معصومه(س) از محل کمک های مردمی برای سیل زدگان، مبلغ 60 میلیون تومان برای هر واحد  مسکونی را متقبل شد.

داودآبادی افزود: برای 28 واحد سایت ابراهیم آباد نیز ستاد مردمی بازسازی مناطق سیل زده استان قم با مسئولیت حاج محمود پارچه باف مبلغ 60 میلیون تومان برای هر واحد مسکونی را از محل کمک های خیرین قمی پرداخت کرد.

وی با اشاره به اینکه عملیات اجرایی احداث این 63 واحد بر عهده قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه استان قم بوده است، بیان کرد: این دو پروژه در بازه زمانی قریب به 10 ماه که در سه ماه آن به خاطر سیل بهمن ماه، سرمای زمستان و بارندگی و همچنین بیماری کرونا کارگاه تعطیل بوده به سرانجام رسیده است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان قم با بیان اینکه این پروژه ها بیش از 9 میلیارد تومان گردش مالی داشته است، ابراز کرد: از این رقم مبلغ چهار میلیارد و 300 میلیون تومان کمک های مردم شریف قم برای سیل زدگان استان لرستان بوده است که برای احداث این خانه ها در اختیار حرم مطهر، سپاه و ستاد مردمی قرار گرفته بود.

داودآبادی از احداث 34 واحد  مسکونی برای مددجویان کمیته امداد و بهزیستی شهرستان چگینی خبر داد و گفت: این واحدها نیز با همکاری معاونت مهندسی و سازمان بسیج سازندگی سپاه استان قم احداث و در بهمن ماه سال گذشته تحویل داده شد که بالغ بر یک میلیارد و 250 میلیون تومان آن از محل کمک های مردم قم به سیل زدگان تامین شد.

وی با بیان اینکه در مجموع بالغ بر هفت هزار و 783 متر مربع ساخت و ساز برای احداث واحدهای مسکونی و یک باب مسجد در این مناطق سیل زده با اعتبار قریب به 12 میلیارد تومان انجام شده است، خاطرنشان کرد: در کنار اجرای این پروژه ها، بسته های معیشتی و بسته های بهداشتی نیز برای اهالی این مناطق تامین شد، همچنین برخی اقلام و وسائل ضروری زندگی مانند یخچال، گاز و پتو نیز در حد توان تامین و تحویل شده است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان قم در پایان خاطرنشان کرد: این واحدها همزمان با دهه کرامت روز دوشنبه با حضور آیت الله سعیدی تولیت محترم آستانه مقدسه حضرت فاطمه معصومه(س)، سردار شاهچراغی فرمانده سپاه استان قم، سردار کشکولی فرمانده سپاه لرستان و سردار علیشاهی جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه استان لرستان و جمعی از مسئولان استان های قم و لرستان در سایت زوانتل به بهره برداری خواهند رسید.

 

نظر شما