آیت الله حسینی بوشهری:

اهتمام شورای‌عالی حوزه‌های علمیه به معیشت طلاب و منابع پایدار حوزه

۱۳۹۹/۰۴/۱۸ - ۰۹:۰۹:۳۸
کد خبر: ۱۰۲۶۲۶۸
اهتمام شورای‌عالی حوزه‌های علمیه به معیشت طلاب و منابع پایدار حوزه
دبیر شورای‌عالی حوزه گفت: در دوره جدید شورای عالی حوزه‌های علمیه و در چند جلسه ای که از تشکیل دوره جدید می‌گذرد، بحث مسکن و معیشت طلاب و همچنین منابع پایدار حوزه را در دستور کار خود داریم تا ان‌شاءالله بتوانیم به راهکارهای جدیدی برای حل این مشکلات برسیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، آیت الله حسینی بوشهری در دیدار اعضای هیأت رئیسه مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم که در دفتر جامعه مدرسین برگزار شد، اظهار داشت: در دوره جدید شورای عالی حوزه‌های علمیه و در چند جلسه ای که از تشکیل دوره جدید می‌گذرد، بحث مسکن و معیشت طلاب و همچنین منابع پایدار حوزه را در دستور کار خود داریم تا ان شاءالله بتوانیم به راهکارهای جدیدی برای حل این مشکلات برسیم.

وی ابراز کرد: آنچه که برای شورای عالی حوزه‌های علمیه حائز اهمیت است، همین دغدغه‌هایی است که امروز نسبت به طلاب و فضلا وجود داشته و برای حل آن تمام تلاش خود را خواهیم کرد.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه خاطرنشان کرد: ما نظرات، پیشنهادات و انتقادات طلاب و فضلا را شنیده و آن را حمل بر دلسوزی می‌کنیم؛ برخی از طلاب و فضلا در کانال‌ها و گروه‌های خود انتقاداتی را نسبت به مسؤولان حوزه داشته و شاید سخنانی از آنان شنیده شود؛ اما تاکنون عکس العملی نشان نداده و قرار هم نیست عکس العملی داشته باشیم چراکه خواهان فضایی هستیم تا تمام سخنان شنیده شود و از آن بهره ببریم.

وی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات امروز طلاب، مسئله مسکن است و از آن اطلاع داریم، بیان کرد: بودجه‌های عمرانی حوزه در سه سال اخیر به صفر یا حداقل خود رسیده است؛ اما شورای عالی حوزه مخصوصا آیت الله اعرافی تلاش‌های بسیاری را انجام داده و همان مقداری هم که سرپا مانده است، از تلاش‌های ایشان و برخی افراد بوده و این مسئله برای ما دارای اهمیت است.

آیت الله حسینی بوشهری اظهار کرد: شهرک مهدیه، یکی از مکان‌هایی است که می‌تواند مشکل مسکن برخی از طلاب را حل کند؛ اما متأسفانه برخی از منازل به دلیل فرسودگی، نیازمند تعمیراتی بوده و باید فکری برای حل این مشکلات شود.

وی افزود: وضعیت امروز مسکن بسیار مشکل بوده و مسئله ای جدی است و به دنبال آن هستیم تا بتوانیم به طرح‌های روشن برسیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز