احداث مجموعه ورزشی در دانشگاه قم

۱۳۹۹/۰۴/۲۰ - ۱۳:۵۰:۲۹
کد خبر: ۱۰۲۷۱۹۵
احداث مجموعه ورزشی در دانشگاه قم
احداث مجموعه تفریحی، ورزشی و سلامتی در جلسه مشترک مسوولان اداره کل ورزش و جوانان و دانشگاه قم با قابلیت فعالیت رشته‌های تنیس، اسکواش و جاده سلامت به تصویب رسید.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، در استان قم اگر چه اداره کل ورزش و جوانان متولی اصلی توسعه عمرانی، همگانی، قهرمانی، آموزشی و فرهنگی یکی از مهمترین عرصه‌های اجتماعی یعنی ورزش است، اما سایر نهادها و ارگان‌ها هم در بخش دولتی و هم در بخش غیر دولتی فعالیت قابل توجهی در گسترش فضا و امکانات ورزشی دارند.

علاوه بر اداره کل ورزش و جوانان که امکان زیادی نظیر استخر، زمین روباز و سالن ورزشی در قم ایجاد کرده، دستگاه‌هایی همچون سپاه، آموزش و پرورش، مخابرات، استانداری، دانشگاه‌ها و سایر دستگاه‌ها اقدام به احداث چندین فضای ورزشی روباز و سرپوشیده کرده‌اند که در توسعه سرانه فضاهای ورزشی قم نقش ارزنده‌ای ایفا کرده است.

یکی از نهادهای پرکار و پیگیر در مقوله ورزش، بدون تردید دانشگاه قم است که امیر آبادی رئیس طرح‌های عمرانی این دانشگاه، شربتی رئیس امور مالی دانشگاه در کنار نماینده سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در جلسه‌ای با رسول منعم مدیر کل ورزش و جوانان استان قم موضوع احداث مجموعه تفریحی، ورزشی و خدماتی دانشگاه قم را بحث و بررسی کردند.

در این پروژه چهار زمین تنیس، دو کورت اسکواش، دو زمین پدل، جاده سلامت و سایر امکانات و فضاهای ورزشی پیش‌بینی شده که طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته توسط مسوولان دانشگاه قم در سه فاز طراحی شده و قرار است تا پایان سال 1399 فاز نخست آن به پایان برسد.

این مجموعه 6500 متر مربع مساحت و 3500 متر مربع زیربنا دارد و به عنوان یک مجموعه تفریحی، ورزشی و خدماتی به همت بخش خصوصی در استان قم در دست احداث است و تامین هزینه‌های ساخت پروژه در قالب قرارداد BOT خواهد بود که در حال حاضر مبلغی بالغ بر 80  میلیارد ریال آن هزینه شده و برای تکمیل به 550 میلیارد ریال دیگر نیاز دارد.

 

نظر شما