روایتی از فداکاری رزمندگان لشکر علی‌بن ابی‌طالب(ع) قم

کتاب "سکوت شکسته" رونمایی شد

۱۳۹۹/۰۴/۲۱ - ۱۱:۲۶:۴۸
کد خبر: ۱۰۲۷۴۵۴
کتاب سکوت شکسته رونمایی شد
نویسنده کتاب "سکوت شکسته" گفت: این کتاب فداکاری رزمندگان لشکر ۱۷ علی‌بن ابی‌طالب(ع) قم در دوران ۸ سال دفاع مقدس را روایتگری می‌کند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، سید هادی سعادتمند در این خصوص گفت: برای نوشتن این کتاب به دنبال شخصیت تاثیرگذار در عملیات کربلای یک از بین رزمندگان لشکر 17 علی بن ابی‌طالب(ع) در 8 سال دفاع مقدس بودم.

وی افزود: محمود پاک‌نژاد پس از پایان جنگ به مدت 30 سال سکوت کامل داشت و هیچ سخنی درباره عملیات کربلای یک انجام بیان نمی‌کرد، به ایشان تاکید کردم بار سنگینی به دوش من و شماست و مقام معظم رهبری تاکید کردند رزمنده‌ای که خاطرات خود را ثبت نکرده ماموریتش به پایان نرسیده است.

نویسنده کتاب "سکوت شکسته" ادامه داد: این موضوع سبب شد پاک‌نژاد راضی به نوشتن خاطرات "کربلای یک" شود که البته برای این موضوع 3 شرط داشت؛ با شیوه‌هایی این شروط را محقق کردم و همزمان با بزرگداشت عملیات "کربلای یک" از این کتاب رونمایی شد.

سعادتمند با اشاره به اقدامات صورت‌گرفته برای چاپ کتاب "سکوت شکسته" بیان کرد: این کار فردی است و تلاش کردم کار به صورت خاص و زبان امروزی منتشر شود و به صورت کاملا خودجوش انجام شد، قالب رمان را انتخاب کردم و با رمانی ارتباط داریم که اطلاعات دقیق و صحیحی دارد و سوژه بسیار غنی است.

وی گفت: راوی داستان "سکوت شکسته" حاج محمود پاک‌نژاد است که آخرین مسئولیتش در لشکر اطلاعات 17 علی بن ابی‌طالب(ع) در 8 سال دفاع مقدس بوده است، این کتاب دوران کودکی و زندگی پاک‌نژاد را روایت می‌کند و در بخشی از این کتاب به عملیات ولفجر 10 می‌پردازد که در جایگاه فرمانده اطلاعات عملیات است و همچنین به ازدواج ایشان می‌پردازد.

نویسنده کتاب "سکوت شکسته" خاطرنشان کرد: حاج محمود پاک‌نژاد این شرط را گذاشته بود که تا پایان جنگ در سپاه می‌مانم و پس از جنگ از سپاه خارج و به زندگی عادی خود باز می‌گردم، سال گذشته این عزیز را به صورت کمرنگ داشتیم و با اصرار سردار جعفری این اتفاق افتاد و این کتاب به نتیجه رسید.

نظر شما