ماجرای قرارداد ۲۵ ساله با چین از زبان ذوالنور / مجلس در جریان قرارداد نبوده است

۱۳۹۹/۰۴/۲۱ - ۱۱:۴۱:۳۸
کد خبر: ۱۰۲۷۴۶۶
ماجرای قرارداد ۲۵ ساله با چین از زبان ذوالنور / مجلس در جریان قرارداد نبوده است
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: موضوع قرارداد با چین به‌صورت ریز موردبررسی قرار می گیرد، مجلس شورای اسلامی در این زمینه در جریان نبوده است و قراردادی نیز امضاء نشده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، حجت‌الاسلام‌ ذوالنور نماینده مردم قم و رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با اشاره به موضوع قرارداد 25 ساله کشورمان با کشور چین گفت: قطعنامه شورای حکام، تلاش‌های آمریکا برای بردن پرونده ایران به شورای امنیت ملی و همچنین قرارداد 25 ساله کشورمان با چین موضوعاتی است که در جلسه ی روز یکشنبه  برگزار می شود ، آقای ظریف وزیر امور خارجه برای حضور و‌ پاسخگویی در این جلسه از قبل دعوت شده است.

وی گفت: موضوع قرارداد با چین به‌صورت ریز موردبررسی قرار می گیرد، مجلس شورای اسلامی در این زمینه در جریان نبوده است و قراردادی نیز امضاء نشده است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان داشت: موضوع قرارداد با چین در کمیسیون مطرح می شود و در صورت نیاز به صحن علنی مجلس نیز ارجاع داده می شود.

ذوالنور با اشاره به حادثه سایت هسته ای نطنز گفت: حادثه‌ای که در سایت هسته‌ای نطنز رخ داد، سناریوهای مختلفی وجود دارد که این موارد را در کمیسیون امنیت ملی بررسی کرده‌ایم و با نهادهای امنیتی و اطلاعاتی جلسه‌ای را در همین زمینه برگزار شد.

وی گفت: اگرچه پیگیری مسئله شیوع کرونا با کمیسیون بهداشت و درمان است، اما کمیسیون امنیت ملی از آن جهت که این بیماری باعث تلفات جانی شده است بی تفاوت نیست و مشترکا با کمیسیون بهداشت آن را دنبال می‌کند.

وی گفت: تنها راه حل مشکلات، استقلال کشور از وابستگی به نفت، مدیریت صحیح و جلوگیری از هر گونه خود تحریمی است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز