امام جمعه قم:

قرارداد ایران و چین در موضع قدرت و استقلال کشور است

۱۳۹۹/۰۴/۲۷ - ۱۳:۵۸:۲۸
کد خبر: ۱۰۳۰۴۶۲
قرارداد ایران و چین در موضع قدرت و استقلال کشور است
امام جمعه قم با بیان اینکه در قرار داد چین، ایران با موضع قدرت و استقلال وارد شده است گفت: این موضوع برای غرب سنگین آمده چرا که موجب رفع مشکلات و غلبه بر تحریم ها می شود و ملت بزرگ ما مطمئن باشند که مجلس و شورای نگهبان در انعقاد قرارداد همه دقت ها را می کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، آیت الله علیرضا اعرافی امروز در خطبه های این هفته نماز جمعه قم که در مصلی قدس برگزار شد با اشاره به وظایف خانواده در برابر فرزندان گفت: اسلام به طور ویژه علاوه بر آن ضوابط و اصول در مقام تعلیم و تربیت ذکر کرده است، یک قواعد خاص و پایه گذاری اساسی را نیز ترسیم کرده است.

امام جمعه قم تصریح کرد: اسلام می گوید که قبل از اینکه فرزندی در کار باشد، دستورات را داده چرا که اسلام معتقد است خشت های اصلی ساختمان شخصیت فرزند قبل از تولد نهادینه می شود.

وی گفت: نگاه اسلام تربیت های زمینه ساز را بیان می کند و در تمامی مسائل دستورات لازم را ارائه تا شخصیت فرزند را بر اساس منطقی ترسیم کند.

اعرافی در خطبه های دوم نماز با اشاره به گسترش کرونا گفت: مشاهده کردیم که یک بیماری چگونه قدرت خداوند را مشاهده کردیم که تمام بنده ها ناتوان ماندند و در قرن 21 که این همه پیشرفت و ترفی بوده و بشر مغرور بود، مشاهده کردیم که چگونه همه را تسلیم کرد و این بزرگترین درس و هشدار برای همگان است.

امام جمعه قم گفت: ما ضمن اینکه باید برای مقابله با آن باید تلاش کنیم اما درس های توحیدی بلا را نیز باید توجه کنیم تا این بلا دور شود.

وی گفت: در روزگاری که عبادت های جمعی محدویت پیدا کرده است، باید تلاش کنیم که در ماه ذی الحجه از عبادت های معنوی و خلوتگاه های خود با خداوند استفاده کنیم و از فضائل این ماه غفلت نکنیم.

اعرافی با اشاره به مشکلات معیشتی مردم گفت: همه مسئولان باید توجه کنند که این مشکل برطرف شود، بزرگان حوزه و مراجع عظام تقلید تاکیداتی در این خصوص داشتند، ما می دانیم که در شرایط تحریم هستیم و تاثیرات خود را دارد، از سوی دیگر در شرایط کرونا هستیم که مشکلات خاص خود را دارد و از سوی دیگر این را هم می دانیم که نظام اسلامی دستاوردهای بزرگ در عرصه های گوناگون داشته هم دستاوردها قابل قبول و هم مشکلات قابل پذیرش، اما در عین حال به نظر می رسد که این وضع معیشتی مردم قابل تحمل نباشد و شرایط مردم دشوار است و راه حل این است که مجلس و دولت و همه قوا کمر همت را بسته و با نگاه علمی و کارشناسی و با روحیه جهادی و مقاومت و بهره گیری از افکار گروه های جهادی و مردم شرایط را تغییر دهند.

وی گفت: گرانی های سرسام آور و سختی های زیاد این شکننده است و به همین دلیل مراجع عظام نصیحت فرمودند و امیدواریم که مسئولان عزم جدی تری داشته باشند و در کنترل بازار و گرانی ها نهایت دقت را داشته باشند.

اعرافی تصریح کرد: بازار بورس هم باید مراقبت شود، اینکه سرمایه های سرگردان به سمت بورس هدایت شود خوب است، اما یک نقاط آسیب زننده ای هم دارد که باید مدیریت شود و اگر پشت صحنه مدیریتی نشود منشا مخاطرات جدی شود.

امام جمعه قم گفت: مردم هم باید توجه و همراهی کنند و مشکلات را بدانند و خود مردم هم از فتنه گری هایی که خارجی ها طراحی کردند، مراقبت کنند، دشمنان و مزدوران عظمت و اقتدار و امنیت شما را نمی توانند ببینند، چند سال است که می گویند چطور می شود ایران در این منطقه آشوب زا، امنیت دارد و باید این را بر هم بزنیم.

اعرافی گفت: مشکلات را می دانیم و بار سنگینی بر دوش مردم است اما باید بدانیم که توطئه های بسیاری علیه کشور ما در حال طراحی است و می خواهند به کشور ضربه وارد کنند.

امام جمعه قم با اشاره به توافق ایران و چین گفت: در مورد توافق با چین همه دیدید که آمریکایی ها چگونه حرف هایی برای ضربه زدن به کشور زدند، حالا که یک توافقنامه بزرگ خارج از مدار قدرت های زورگو در حال انجام است و می تواند عرصه های جدیدی را برای ما داشته باشد آنها نمی خواهند این کار صورت گیرد.

وی با بیان اینکه در قرار داد چین، ایران با موضع قدرت و استقلال وارد شده است گفت: این موضوع برای غرب سنگین آمده چرا که موجب رفع مشکلات و غلبه بر تحریم ها می شود و ملت بزرگ ما مطمئن باشند که مجلس و شورای نگهبان در انعقاد قرارداد همه دقت ها را می کنند.

امام جمعه قم در پایان با تاکید بر رعایت مسائل بهداشتی گفت: رعایت ضوابط بهداشتی باید مد نظر باشد و متاسفانه بار دیگر شرایط سخت تر شده که باید همگان تلاش تا با این ویروس مقابله کنیم و در کنار آن تضرع به خداوند و دست به دامن شدن به امام عصر(عج) است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز