معاون امور جوانان اداره کل ورزش قم خبر داد

آغاز به کار پویش ازدواج آسان و بدون مراسم در قم

۱۳۹۹/۰۴/۳۱ - ۱۰:۱۳:۰۹
کد خبر: ۱۰۳۲۳۷۳
آغاز به کار پویش ازدواج آسان و بدون مراسم در قم
معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان قم گفت: به منظور رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و عمل به پروتکل‌های بهداشتی در ایام شیوع کرونا و همچنین ترویج ازدواج آسان، پویش ازدواج آسان و بدون مراسم در قم آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، محسن فارسی، با اشاره با تصویب ستاد استانی مقابله با کرونا به منظور ممنوع بودن تمام‌ مراسم‌های مربوط به جشن،‌عروسی و ترحیم درتالارها، ‌اماکن عمومی و حتی منازل تا اطلاع ثانوی در این استان اظهار داشت:‌ سمن‌های فعال درحوزه   ازدواج جوانان استان در راستای عمل به توصیه های ستاد ملی مبارزه با کرونا پویش ازدواج آسان و بدون مراسم را اجرایی کردند.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان قم ادامه داد: همچنین در این ایام سه پویش دیگر نیز به منظور تامین جهزیه زوجین جوان، تسهیل اجاره بهای زوج های جوان  و همچنین شناسایی زوج های موفق با نگاه  ساده زریستی و تداوم موفقیت در ازدواج در این استان آغاز شده است.

وی با اشاره به برنامه‌های این اداره کل در هفته ازدواج گفت: اهدای جهیزیه به زوج‌های در آستانه ازدواج، برگزاری مراسم گلریزان جهت تهیه جهیزیه و همچنین تجلیل از زوج های جامعه پزشکی فعال در مبارزه با کرونا از برنامه های این هفته در قم است.

فارسی با تاکید بر ضرورت مهارت آموزی زوج‌های جوان افزود: مشاوره پیش از ازدواج، برگزاری کارگاه های آموزشی،‌ آموزش غنی سازی روابط بین زوج ها و همچنین رهایی از شکست‌های  عاطفی در هفته ازدواج توسط سمن های تخصصی فعال استان به صورت حضوری و مجازی در این زمینه برنامه ریزی شده‌است.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان قم، گفت: پویش رسانه‌ای با هدف مهارت ارتباطی زوجین، جهیزیه ساده، مهریه، فرزندآوری، عفاف وحجاب و همچنین حذف مراسم های پرهزینه در قالب جریان سازی خبری در دستور کار است که همراهی رسانه ها در این زمینه ضروری است.

نظر شما