مدیرکل ورزش و جوانان قم:

آموزش مهارت‌های زندگی به ۱۰ هزار زوج جوان قمی ارائه شد

۱۳۹۹/۰۵/۰۴ - ۰۸:۲۳:۵۷
کد خبر: ۱۰۳۳۹۵۷
آموزش مهارت‌های زندگی به ۱۰ هزار زوج جوان قمی ارائه شد
مدیرکل ورزش و جوانان قم با اشاره به اهمیت برگزاری دوره‌های مهارتی برای زوج‌های جوان گفت: در سال گذشته ۱۰ هزار و ۵۳۸ زوج جوان در کارگاه‌های آموزشی مهارت‌های زندگی مشترک را آموختند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، رسول منعم گفت: توجه به دوره‌های مهارت‌آموزی به‌منظور آموزش‌های لازم قبل، ‌حین و پس از ازدواج نقش موثری در افزایش تعامل و شناخت زوج‌ها از یکدیگر و همچنین کاهش اختلاف زوج‌ها و آمار طلاق دارد.

وی با اشاره به برگزاری ۳۴۰ کارگاه آموزشی در این زمینه اظهار داشت: گسترش مراکز مشاوره، راه‌اندازی مجمع خیرین ازدواج، اجرای جشنواره‌های متعدد پیرامون ازدواج و تقدیر از زوج‌های موفق ازجمله اقدام‌های صورت گرفته برای تسهیل و آموزش در امر ازدواج در قم بوده است.

منعم با تاکید بر ضرورت اصلاح برخی قوانین درسطح کشور برای کاهش هزینه‌های ازدواج گفت: ازدواج آسان به‌ویژه در شرایط کنونی شیوع کرونا در دستور کار قرارگرفته است که در این زمینه پویش‌هایی توسط سمن‌های تخصصی استان آغازشده است.

وی با تاکید بر اجرای پویش‌های مختلف برای کمک به ازدواج جوانان اظهار داشت: اجرای پویش تسهیل اجاره‌بهای زوج‌های جوان، اجرای پویش ازدواج آسان و بدون مراسم، اجرای پویش برای معرفی زوج‌های موفق ازجمله طرح‌های فرهنگی و اجتماعی برای تسهیل ازدواج جوانان است که توسط سمن‌های تخصصی استان اجرا می‌شود.

مدیرکل ورزش و جوانان قم خاطرنشان کرد: نیازمند طراحی برنامه‌های بلندمدت و ارائه مهارت‌های زندگی در قالب سیاست‌گذاری‌های صحیح اجتماعی به زوج‌های جوان هستیم که در این زمینه ستاد ساماندهی امور جوانان قم برنامه‌هایی در دستور کار دارد.

منعم با تاکید بر اینکه دوره‌های آموزشی پیش از ازدواج  نقش مهمی در تحکیم خانواده‌ها دارد، گفت: کاهش تشریفات و کنار گذاشتن برخی تجمل‌گرایی‌ها نقش مهمی در تسهیل ازدواج جوانان دارد که در این زمینه ورود رسانه‌ها به فرهنگ‌سازی در این زمینه ضروری است.

نظر شما