موسسه مردم نهاد الفبای زندگی

برگزاری مجموعه نشست های تخصصی با مشاورین و متخصصین خانواده

۱۳۹۹/۰۵/۰۷ - ۱۳:۲۸:۳۹
کد خبر: ۱۰۳۶۰۳۶
رقیه سادات علوی نژاد مدیر موسسه مردم نهاد الفبای زندگی از برگزاری نشست های تخصصی مشاورین و متخصصین خانواده، جوانان، ترویج و تسهیل ازدواج موفق آسان و مشارکت خیران خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، رقیه سادات علوی نژاد طی این گفت وگو به برگزاری نشست های تخصصی مشاورین و متخصصین قم با حضور دکتر آبیار حسینی در حوزه خانواده خبر داد.

او افزود در این جلسه  به مبحث ازدواج  در راستای ترویج و تسهیل  و امور اقتصادی ازدواج، اشاره گردید.

آبیارحسینی گفت: برای طی کردن مسیر زندگی و رفع نیاز ها وکامل شدن فضای رشدی،  فرد  نیاز به جنس مخالف خود دارد تا  به یکدیگر در فرآیند رشدی  کمک کنند؛ رشد انسان ها در جامعه به دست خانم ها است به دلیل اینکه اخلاق مراقبتی دارند و در وجودشون تمایل به مراقبت کردن به دیگری می باشد و  در ادامه نیز بیان کرد که ازدواج هر چند تامین کننده نیاز های زیستی و غریزی است اما مهم تر از آن زمینه های رشد و تعالی شخصیتی و وجودی فرد است که با ازدواج شکل می گیرد و نباید به تاخیر افتد چرا که چرخه های حرکت به سمت رشد و تعالی با مشکل مواجه می شوند.

وی اشاره نمود: جوانان با توجه به عدم شناخت نسبت به خود معیارهای ناسازگاری دارند که این می‌تواند انتخاب آنان را سخت کند زیرا افراد با انتخاب درست در زندگی به آرامش دست پیدا می کنند.

ایشان در ادامه افزود: اگر جوانان معیار و اهداف واقعی داشته باشند سطح توقعات خود را کاهش می‌دهند و اگر دست از مقایسه کردن خود با دیگران و  چشم و هم چشمی بردارند می توانند به بهترین شکل مسائل مربوط به امور اقتصادی را در زندگی مدیریت کنند.

علوی نژاد در پایان از اساتید و متخصصین خانه روانشناسان و حرف یاورانه استان قم تقدیر وتشکر نمود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز