کشف ۲۰۰ راس دام قاچاق در قم

۱۳۹۹/۰۵/۲۲ - ۰۹:۰۱:۱۱
کد خبر: ۱۰۴۲۷۹۳
کشف ۲۰۰ راس دام قاچاق در قم
مدیر کل تعزیرات حکومتی استان قم از کشف و ضبط 200 رأس دام زنده قاچاق و فاقد پلاک از سازمان دامپزشکی به ارزش 2.6 میلیارد ریال در قم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، مهدی ریاضی گفت: در اجرای طرح سراسری تشدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز، مامورین اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان در محور جاده اراک - قم از یک دستگاه تریلر اسکانیا تعداد 200 رأس دام زنده (گوسفند) به ظن قاچاق کشف کردند.

وی با بیان اینکه راننده تریلر قصد جابجایی احشام از مبدأ خوزستان به مقصد تهران را داشت افزود: پس از بررسی مشخص شد دام غیرمجاز از نژاد عربی بوده و پرونده تخلف برای رسیدگی به اداره کل تعزیرات حکومتی استان قم ارسال شد.

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان قم افزود: با تشکیل پرونده، شعبه دوم ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی قم با توجه به عدم رعایت حمل و نقل و جابجایی دام زنده بر اساس شیوه نامه و ضوابط اختصاصی مصوبه هیأت وزیران و همچنین اظهارات متهم مبنی بر مالکیت احشام قاچاق کشف شده و عدم ارائه مجوز حمل دام از سازمان دامپزشکی و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، تخلف وی محرز شد.

وی گفت: پس از رسیدگی، متهمان علاوه بر ضبط احشام قاچاق به نفع دولت، به پرداخت مبلغ 5 میلیارد و 200 میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم شدند.

 

نظر شما
پرونده ویژه