امسال یکی از سکوهای لیگ برتر برای بدمینتون قم است/کاهش شدید بدمینتون بازان به دلیل شیوع کرونا

۱۳۹۹/۰۵/۲۵ - ۱۴:۳۶:۵۵
کد خبر: ۱۰۴۴۲۱۵
امسال یکی از سکوهای لیگ برتر برای بدمینتون قم است/کاهش شدید بدمینتون بازان به دلیل شیوع کرونا
دبیر هیأت بدمینتون استان قم با بیان اینکه امسال قطعا روی یکی از سکوهای لیگ برتر بدمینتون قرار می‌گیریم، گفت: همه تیم‌ها با اسپانسرهای قوی وارد لیگ برتر می‌شوند ولی ما با وجود کادر فنی و نفرات خوبی که داریم، با مسائل و مشکلات زیادی مواجه هستیم که چشم به حمایت مسؤولان و کارخانجات قم داریم.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، علی فرجی امروز در گفت‌وگویی با خبرنگاران با بیان اینکه بدمینتون در قم و کشور بخاطر توجه کمتر رسانه‌ها غریب و ناآشنا است، اظهار کرد: رشته بدمینتون در اوایل دهه ۶۰ با کمک آقای چراغچی وارد قم شد و در دهه‌های ۷۰ و ۸۰ به اوج فعالیت و افتخارات خود رسید که ملی پوشان زیادی هم داشت.

وی با اشاره به حضور محمد حسین‌زاده در راس هیأت بدمینتون استان قم از بهمن‌ماه ۹۷ عنوان کرد: آقای حسین‌زاده از چهره‌های شناخته شده ورزش و رشته بدمینتون در استان است که جزو مطرح‌ترین داوران کشور و آسیا در این رشته شناخته می‌شود.

دبیر هیأت بدمینتون استان قم یادآور شد: آقای حسین‌زاده در مسابقات جهانی ۲۰۱۴ چین قضاوت دیدار رژیم صهیونیستی را نپذیرفت و به همین دلیل شانس حضور در المپیک را از دست داد.

فرجی با اشاره به فعالیت‌های هیأت بدمینتون از زمان ریاست حسین‌زاده عنوان کرد: در سال ۹۷ به تمرینات تیم‌های استانی نظم دادیم و شاکله‌بندی تیم‌ها را در دستور کارمان گذاشتیم تا بتوانیم در لیگ‌های کشوری شرکت کنیم.

وی تصریح کرد: در سال ۹۷ تیم‌های بدمینتون بانوان و آقایان استان قم در رتبه سوم لیگ یک کشوری قرار گرفتند ولی متاسفانه موفق به صعود به لیگ برتر نشدند، اما در سال ۹۸ با وجود اینکه عملکرد نه چندان خوبی در بخش بانوان داشتیم، تیم آقایان قم موفق شد به لیگ برتر راه پیدا کند.

دبیر هیأت بدمینتون استان قم با اشاره به اینکه در تمام رویدادهای ورزشی شرکت کردیم، گفت: طی هماهنگی با نهادهای مختلف ازجمله سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم قرار است زمین‌های بدمینتون را در سطح بوستان‌ها افتتاح و فعال کنیم که ازجمله آنها می‌توان به مجموعه زمین‌های روباز در بوستان شقایق اشاره کرد.

فرجی یادآور شد: سال گذشته به مناسبت میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) و روز دختر مسابقاتی را با حضور تیم‌های دختران خردسال و نوجوان از استان‌های یزد، البرز و کاشان برگزار کردیم که نایب رئیس فدراسیون بدمینتون نیز این رقابت‌ها را از نزدیک شاهد بودند ولی متاسفانه امسال بخاطر شرایط کرونایی، فقط مراسم تجلیل از دختران شهدای مدافع حرم را در روز دختر برگزار کردیم.

وی با بیان اینکه تمام تلاش ما در سال جدید فعالیت در رده‌های سنی خردسالان و نوجوانان است، اظهار کرد: باید همچنان روی رده پایه سرمایه‌گذاری کنیم تا بدمینتون قم را به دوران طلایی دهه ۸۰ برگردانیم چراکه استعدادهای خوبی در رده سنی خردسالان و به ویژه بخش بانوان داریم.

دبیر هیأت بدمینتون استان قم تصریح کرد: سال گذشته در ۷ مدرسه دخترانه شهر قم استعدادیابی بدمینتون را انجام دادیم ولی بخاطر شیوع ویروس کرونا ادامه این کار متوقف شد.

فرجی ادامه داد: ما در حال حاضر فقط با یک سالن اختصاصی بدمینتون باید کل ورزشکاران بدمینتون استان را پوشش بدهیم ولی اگر طی یک هفته دو، سه سانس سالن ویژه بدمینتون در هر منطقه شهر داشته باشیم، کار استعدادیابی را به شکل بهتری انجام می‌دهیم.

وی با اشاره به هزینه‌های سالن اختصاصی بدمینتون قم گفت: با وجود اینکه مشکلات مالی داریم، باید برای ارتقای این رشته در قم سالن را اجاره کنیم.

دبیر هیأت بدمینتون استان قم عنوان کرد: امسال بخاطر شیوع ویروس کرونا، تعداد بدمینتون‌بازان خانم که به سالن اختصاصی می‌آمدند، نسبت به مردادماه ۹۸ به یک سوم کاهش یافته و تعداد ورزشکاران مرد هم ۵۰ درصد با کاهش مواجه بوده است.

فرجی با بیان اینکه امسال قطعا روی یکی از سکوهای لیگ برتر بدمینتون قرار می‌گیریم، ابراز کرد: همه تیم‌ها با اسپانسرهای قوی وارد لیگ برتر می‌شوند ولی ما با وجود کادر فنی و نفرات خوبی که داریم، با مسائل و مشکلات زیادی مواجه هستیم که چشم به حمایت مسؤولان و کارخانجات قم داریم.

وی با اشاره به بخشی از هزینه‌های بالای میزبانی مسابقات گفت: در هر مسابقه بدمینتون که به صورت حرفه‌ای برگزار می‌شود، باید ۴۰۰ هزار تومان فقط هزینه توپ بدهیم چراکه توپ‌های پَر پس از چهار، پنج ضربه از بین می‌روند.

دبیر هیأت بدمینتون استان قم عنوان کرد: سال گذشته تیم رعد پدافند هوایی ارتش در رشته‌های جودو و کبدی در قم تیمداری کرد که با آنها مذاکره داشتیم تا بتوانیم از ظرفیت‌هایشان در تیم بدمینتون قم نیز بهره ببریم که این کار انجام شد و قرار است نماینده لیگ برتری قم با نام رعد پدافند ارتش در بازی‌ها حضور پیدا کند.

مدیر تیم بدمینتون رعد پدافند استان قم درباره بدمینتون‌بازان ملی قم گفت: محسن صادقیان و خانم معصومه بهنام‌راد به اردوی استعدادیابی تیم ملی دعوت شدند.

دبیر هیأت بدمینتون استان قم یادآور شد: سال گذشته میزبان مسابقات مرحله دوم رنکینگ بزرگسالان کشوری بودیم که ۱۵۰ ورزشکار به استان آمدند و رئیس فدراسیون بدمینتون نیز با حضور در قم، اذعان کرد که بهترین میزبانی کشور را داشتیم.

فرجی ابراز کرد: در سال ۹۸ حدود ۴۸۳ ورزشکار سازمان یافته در رشته بدمینتون در قم داشتیم که بیش از ۶۰ درصد را بانوان تشکیل می‌دادند.

نظر شما