آمادگی ۲۵۰۰ نیروی خدماتی شهرداری برای برگزاری مراسم محرم

۱۳۹۹/۰۵/۲۸ - ۰۸:۴۸:۲۹
کد خبر: ۱۰۴۵۶۱۸
مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم از آمادگی 2500 نیروی خدماتی شهرداری قم اعم از پاکبان و نیروهای فضای سبز برای برگزاری مراسم محرم با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، سید محسن میرهادی در جلسه ستاد محرم شهرداری قم با اشاره به تفاوت برگزاری مراسم امسال با سالهای گذشته، اظهار داشت: مسئله کرونا موجب شده تا رعایت کردن نکات بهداشتی به فصل مشترک تمام برنامه‌های محرم شهرداری قم تبدیل شود.

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم ادامه داد: ستاد محرم شهرداری با هشت کمیته کار خود رادر سطح مناطق هشتگانه آغاز کرده است.

میرهادی افزود: یکی از موضوعات مهمی که در راستای گرامیداشت ماه محرم پیگیری می‌کنیم مسئله یکپارچه مشکی پوش کردن سطح مناطق به صورت همزمان است.

وی با اشاره به اینکه از روز سه شنبه سیاه پوش‌سازی سطح شهر را به صورت همزمان آغاز می‌کنیم، گفت: به دلیل اینکه این کار زمان‌بر است مقداری زودتر آغاز می‌شود تا به موقع به نتیجه برسد.

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم با اشاره به اهمیت توجه به دستورالعمل برگزاری مراسم عزاداری محرم و صفر، ادامه داد: امسال عزاداری در محیط‌های روبسته امکان پذیر نیست و اگر هم امکان برگزاری مراسم مساجد و حسینیه‌ها وجود داشته باشد بیش از یک سوم جمعیت امکان حضور وجود ندارد.

میرهادی افزود: سامانه ۱۳۷ امسال نقش مهم و جدی دارد تا در ایام محرم بتوانیم به درخواست شهروندان در اسرع وقت رسیدگی کنیم.

وی اضافه کرد: دو هزار و ۵۰۰ نیرو در حوزه خدمات شهری و فضای سبز به صورت هماهنگ خدمت رسانی به عزاداران حسینی در ایام محرم را به عهده دارند.

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم با اشاره به ممنوعیت حرکت دسته های عزاداری در سطح شهر، گفت: برای مراسم شام غریبان هم در میدان آستانه و سطح شهر پیش بینی لازم را برای ظروف یکبار مصرف و جایگاه‌های خاص روشن کردن شمع را خواهیم داشت تا اگر این مراسم برگزار شد به مبلمان شهری آسیب نرسد.

میرهادی با اشاره به ممنوعیت ذبح دام در سطح شهر ادامه داد: در این زمینه اطلاع رسانی شده و سازمان کشتارگاه شهرداری قم هم آمادگی پذیرش ذبح از سوی مردم را دارد.

وی با اشاره به برنامه های کمیته تبلیغات ستاد محرم، اظهار داشت: در قالب این کمیته تعدادی پرتابل، بیلبورد، عرشه پل‌ها و ۹۰۰ آویز در سطح شهر پیش‌بینی شده است.

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم گفت: در قالب کمیته تبلیغات گروهی راه‌اندازی شده که طرح های مناسب برای فضاسازی سطح شهر در محرم امسال انتخاب کنند.

میرهادی با اشاره به برنامه‌‎ریزی‌های کمیته فضای سبز ستاد محرم شهرداری قم، گفت: سازمان زیباسازی در قالب این کمیته به طراحی و نصب المان هایی در سطح شهر مخصوص به ایام محرم اقدام می‌کند.

وی افزود: بازدیدهای ایمنی از مساجد و تکایا یکی از موضوعات بسیار مهمی است که امسال هم در دستور کار سازمان آتش نشانی قرار گرفته است.

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم با اشاره به وجود درخواست‌هایی برای برگزاری مراسم تعزیه در شهر قم ادامه داد: در این زمینه مجوزی صادر نمی‌کنیم تا با دستگاه‌های متولی درباره نحوه اجرای دستورالعملهای بهداشتی در قالب تعزیه به تفاهم برسیم.

میرهادی تاکید کرد: فضاسازی و آماده‌سازی محلات را برای برگزاری نماز ظهر عاشورا را انجام خواهیم داد تا با حفظ فاصله اجتماعی اتفاق بیافتد.

وی با اشاره به آمادگی کامل اتوبوسرانی و تاکسیرانی برای خدمت رسانی در ایام محرم، افزود: بحث ایستگاه‌های صلواتی به سمت و سوی تبلیغات محیطی رفته و پذیرایی در این ایستگاه‌ها را نخواهیم داشت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز