ارائه خدمات بهداشتی و ‌درمانی رایگان به ۵۵۰ بیمار

۱۳۹۹/۰۵/۲۹ - ۱۱:۱۹:۳۶
کد خبر: ۱۰۴۶۳۴۵
ارائه خدمات بهداشتی و ‌درمانی رایگان به ۵۵۰ بیمار
مسؤول گروه جهادی بهیان از ارائه خدمات بهداشتی و درمانی رایگان به بیش از 550 بیمار با همکاری گروه جهادی سید الشهدا(ع) در محله دروازه ری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، علی عارف با اشاره به آغاز فعالیت گروه جهادی بهیان با هدف درمان بیماران در مناطق محروم و کم برخوردار، اظهار کرد: در پاسخ به فرمایش رهبر معظم انقلاب در خصوص رزمایش کمک مومنانه و همچنین شرایط نامطلوب اقتصادی و معیشتی مردم به ویژه پس از شیوع ویروس کرونا، مصمم شدیم با راه اندازی این گروه و ارائه خدمات مختلف درمانی، در حد توان در کاهش آلام همشهریان قدمی برداریم.

وی ادامه داد: گروه جهادی بهیان متشکل از پزشکان متخصص، پرستاران و دانشجویان پزشکی است که وظایف هشت گانه از جمله معاینه توسط پزشک، اقدامات پیش پزشکی مانند اخد شرح حال، اخد فشار خون و تست قند خون، ارائه آموزش در زمینه های سبک زندگی و تغذیه، بیماری های مفصلی  و استخوانی و بیماری های رایج زنان، اقدامات پس پزشکی از جمله  آموزش فردی و اختصاصی و اخذ شرح خال دقیق برای ارجاع، اهدای دارو، اخذ نوار قلب و تزریقات، اقدامات مامایی از جمله معاینه توسط ماما و تست پاپ اسمیر و در نهایت غربالگری شپش سر و آموزش بهداشت و اهدای پک های بهداشتی به کودکان و نوجوانان را در دستور کار دارد.

 

مسؤول گروه جهادی بهیان با اشاره به اینکه در هر اردو بین 20 تا 30 نفر این گروه را همراهی می کنند، گفت: بسیجیان این گروه در نخستین اردوی خود با همکاری گروه جهادی سید الشهدا(ع) با حضور در محله دروازه ری به بیش از 550 نفر خدمات مختلف درمانی و آموزشی را به صورت رایگان ارائه کردند.

 

عارف در پایان خاطرنشان کرد: این گروه برنامه های ویژه ای را در ایام پیش رو به ویژه در ماه های محرم و صفر در دستور کار دارد و افتخار می کند که در حد توان بتواند در رزمایش همدلی و کمک مومنانه مد نظر رهبر معظم انقلاب سهیم باشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز