کسب رتبه اول کشوری دنیای کتاب قم در طرح ملی تابستانه کتاب

۱۳۹۹/۰۶/۰۳ - ۱۱:۴۱:۳۶
کد خبر: ۱۰۴۸۷۴۳
کسب رتبه اول کشوری دنیای کتاب قم در طرح ملی تابستانه کتاب
دنیای کتاب قم در طرح ملی تابستانه کتاب 99 موفق به کسب رتبه اول کشوری شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، طرح تابستانه کتاب به‌عنوان طرح‌های فصلی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به همت موسسه خانه کتاب  با شعار "کتاب بخوانیم، ایمن بمانیم" از 18 مرداد آغاز و در روز 30 مرداد در کتابفروشی‌های کل کشور به پایان رسید که مجموعه بزرگ دنیای کتاب قم رتبه اول کشوری را در این طرح ملی کسب نمود.

مطابق با آمار رسمی خانه کتاب، تعداد 773 کتابفروشی فعال کشور در این طرح مشارکت داشته‌اند که از این میان 168 کتاب‌فروشی در شهرستان‌ها و 605 کتابفروشی در مراکز استان مشغول فعالیت بوده‌اند و در مجموع تعداد 508.881 جلد کتاب در کتاب‌فروشی‌های عضو طرح به‌فروش رفته‌است.

لازم به ذکر است پرفروش‌ترین کتاب‌فروشی‌ها بر اساس تعداد کتاب فروخته‌شده به‌ترتیب جایگاه عبارتند از دنیای کتاب قم با فروش 11055 جلد کتاب در رتبه اول کشوری، کتاب فروشی فرازمند رشت با فروش 10991 جلد کتاب در رتبه دوم کشوری و پاتوق کتاب شهرکرد با فروش 9376 جلد کتاب در رتبه سوم کشوری قرار گرفتند.

همچنین استان قم در میزان پرفروش به‌لحاظ تعداد کتاب‌های فروخته شده، جایگاه پنجم کشوری را در لیست پرفروش‌ترین استان‌ها با تعداد 35825 جلد کتاب به خود اختصاص داده‌است که از این میان مجموعه بزرگ دنیای کتاب قم 30 درصد از فروش کتاب کل استان را به خود اختصاص داد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز