استاندار قم خبر داد:

سال تحصیلی به صورت مجازی آغاز می شود

۱۳۹۹/۰۶/۱۲ - ۱۴:۱۷:۴۲
کد خبر: ۱۰۵۲۷۳۸
سال تحصیلی به صورت مجازی آغاز می شود
استاندار قم گفت: سال تحصیلی جدید با توجه به قرار داشتن قم در وضعیت قرمز کرونایی بدون حضور دانش آموزان از ۱۵ شهریور آغاز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، بهرام سرمست، استاندار قم در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران قم گفت: باتوجه به وضعیت قرمز کرونا در استان، سال تحصیلی جدید بدون حضور دانش آموزان و با حضور کادر آموزشی و معلمان از شنبه ۱۵ شهریور آغاز خواهد شد.

وی ادامه داد: با توجه به مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا دانشجویان می‌توانند نیمسال تحصیلی سال جدید را در محل سکونت خود ثبت نام کنند یا از شرایط مرخصی تحصیلی بدون ثبت در سابقه تحصیلی خود استفاده کنند.

وی از هیئت های مذهبی در دهه اول محرم برای اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی تشکر کرد و افزود: براساس آمار دانشگاه علوم پزشکی ۸۵ درصد از هیئت‌های مذهبی استان دستورالعمل بهداشتی را رعایت کردند.

در ادامه این جلسه، علیرضا یاری، معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان، گفت: زنگ آغاز سال تحصیلی امسال بدون حضور دانش آموزان به صدا درخواهد آمد و فرایند آموزشی از طریق فضای مجازی و شبکه شاد پیگیری خواهد شد.

وی با اشاره به برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش برای مدیریت ترافیک شبکه گفت: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته آموزش  دانش آموزان مقطع ابتدایی عصرها و دانش آموزان مقاطع متوسطه اول و دوم صبح‌ها برگزار می‌شود.

یاری تداوم همکاری رسانه ملی با آموزش و پرورش را مورد توجه قرار داد و گفت: با هماهنگی‌های صورت گرفته از ۱۵ شهریور شبکه تلویزیونی آموزش، قرآن و معارف و شبکه ۴ برنامه‌های آموزش خود را آغاز خواهند کرد.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان ادامه داد: در صورت تغییر وضعیت قرمز کرونا در قم تغییراتی در نحوه آموزش رخ خواهد شد که از طریق مدارس به دانش آموزان و خانواده‌ها اطلاع رسانی خواهد شد.

وی افزود: در صورت تغییر وضعیت به زرد نحوه فرایند آموزش هم تغییر می‌کند و در شرایط زرد کرونایی دانش آموزان سه روز ،  در هفته برای کلاس‌های حضوری سرکلاس درس حاضر می‌شوند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز