توزیع ۱۴ هزار بسته معیشتی توسط خادمان حرم حضرت معصومه(س)

۱۳۹۹/۰۶/۱۷ - ۱۳:۴۲:۴۸
کد خبر: ۱۰۵۴۹۴۹
توزیع ۱۴ هزار بسته معیشتی توسط  خادمان حرم حضرت معصومه(س)
معاون فرهنگی حرم مطهر حضرت معصومه(س) از تشکیل قرارگاه فرهنگی جهادی فاطمی به منظور کمک مؤمنانه و ایجاد اشتغال پایدار برای اقشار آسیب پذیر جامعه خبرداد و گفت: تا پایان ماه صفر 14 هزار بسته معیشتی و بیش از 100 هزار غذای تبرکی به همت خادمان حرم مطهر میان نیازمندان توزیع می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی احمدی با ارائه گزارشی از فعالیت قرارگاه فرهنگی جهادی فاطمی اظهار کرد: در لبیک به ندای رهبر معظم انقلاب که تأکید زیادی در بحث مواسات و کمک به اقشار آسیب دیده داشتند به دستور تولیت آستان  مقدس قرارگاه فرهنگی جهادی فاطمی راه اندازی شد.

وی با بیان اینکه روند فعالیت‌های این قرارگاه با تلاش معاونان و مدیران آستان مقدس فاطمی به شیوه مطلوب درحال دنبال شدن است، افزود: در فاز اول فعالیت این قرارگاه سه موضوع مورد توجه قرار گرفت که اول تولید ماسک و اقلام بهداشتی بود که در این راستا توسط واحد امور فرهنگی خواهران کارگاه کوچکی راه اندازی شد و تعداد ۵۰ هزار ماسک به صورت دست دوز تولید شد.

معاون فرهنگی آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) ادامه داد: در مرحله بعدی کارگاه تولید ماسک دیگری در آستان مقدس برپا شد که تا کنون حدود ۱۰۰ هزار ماسک تولید شده و به تازگی دستگاهی به این مجموعه اضافه شده است که ظرفیت تولید روزانه ۵۰ هزار ماسک را دارد.

وی بیان کرد: بحث بعدی اطعام حسینی در محرم بود که با توجه به حساسیت‌هایی که در مسائل بهداشتی وجود دارد تا کنون حدود ۶۰ هزار اطعام حسینی انجام شده و تا پایان ماه صفر این تعداد به ۱۰۰ هزار ارتقاء خواهد یافت.

احمدی افزود: همچنین در فاز اول فعالیت‌های قرارگاه فرهنگی جهادی فاطمی که تا پایان ماه صفر خواهد بود بناست ۱۴ هزار بسته معیشتی آماده شود و به دست محرومان و اقشار آسیب پذیر برسد که از این تعداد ۳ هزار بسته آماده شده است و در راستای همین بسته‌های معیشتی بسته‌هایی هم برای کودکان خانواده‌های آسیب دیده تهیه خواهد شد و به ضمیمه بسته‌های معیشتی در اختیار خاواده‌ها قرا خواهد گرفت.

وی گفت: تلاش ما در قرارگاه فرهنگی جهادی فاطمی این است که هم کار عملی فرهنگی انجام شود و هم فعالیت‌های معرفت افزایی انجام شود که در این راستا اجرای مسابقه حماسه سازان عاشورا به همراه اطعام حسینی در دستور کار قرار گرفت.

معاون فرهنگی آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) ادامه داد: همچنین به منظور ایجاد اشتغال برای اقشار آسیب پذیر که از دغدغه‌های تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) بود، بخشی از ظرفیت تولید ماسک به حدود ۷۰ خانوار واگذار شد و این خانواده‌ها با تولید ماسک در منزل از ماسک‌هایی که با حمایت آستان مقدس تولید و توزیع می‌شود درآمد کسب می‌کنند.

وی با بیان اینکه قرارگاه فرهنگی جهادی فاطمی وابسته به آستان مقدس حضرت معصومه(س) در دو بخش کلی احسان فاطمی و کرامت فاطمی فعالیت خواهد داشت، افزود: در بخش احسان فاطمی به مناسبت ایام و اتفاقاتی مانند سیل و زلزله که می‌افتد فعالیت‌هایی را انجام می‌دهد و در بخش کرامت فاطمی به سمت ایجاد اشتغال پایدار و توانمند سازی خانواده‌ها خواهد رفت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز