جشنواره «شهر ما» بستری برای طرح مطالبات مردمی

۱۳۹۹/۰۶/۲۹ - ۱۰:۱۵:۵۵
کد خبر: ۱۰۶۰۴۷۱
جشنواره «شهر ما» بستری برای طرح مطالبات مردمی
معاون حمل و نقل و ترافیک شهری شهرداری قم با بیان اینکه جشنواره «شهر ما» بستری برای طرح مطالبات مردمی است گفت: اگر در حوزه حمل ونقل عمومی و ترافیک خبرنگاران با تخصص و بار علمی ورود کنند، مطالبه گری هم در مسیر دقیقی هدایت می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، عباس ذاکریان با اشاره به برگزاری جشنواره رسانه‌ای شهر ما، اظهار کرد: در این جشنواره سه مخاطب جامعه دانشگاهی، مردم و رسانه‌ها نقش آفرینی دارند که از هر سه گروه دعوت می‌کنیم تا نقدهای خود را در حوزه حمل و نقل و ترافیک با ما مطرح کنند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهری شهرداری قم با بیان اینکه یکی از موضوعاتی که جایش در قم خالی است رسانه‌های تخصصی و خبرنگاران تخصصی در حوزه مدیریت شهری و حمل و نقل است، افزود: اگر خبرنگارانی داشته باشیم که با مبانی علمی تصمیم‌گیری در این حوزه آشنایی داشته باشند، کار خیلی آسان می‌شود و هم مطالبه گری سمت و سوی دقیق تری می‌گیرد و هم پاسخ‌دهی علمی‌تر می‌شود.

ذاکریان گفت: مدیریت شهری باید دوره‌های آموزشی و کارگاه‌های آموزشی و حتی بازدیدهای شهری و فراشهری برای خبرنگاران داشته و آنها را با مبانی تخصصی موضوعات این حیطه آشنا کند.

وی با اشاره به اینکه شهرقم در بحث حمل و نقل و معابر پیاده رو نیاز به بازنگری و تغییر در طراحی دارد، گفت: در طی سال‌های اخیر نگرش‌ها در زمینه ترافیک تغییر کرده است و رسانه‌ها باید در تغییر نگاه مدیران از خودرو محوری به حمل و نقل پاک نقش ایفا کنند .

معاون حمل و نقل و ترافیک شهری شهرداری قم مطالبه ایجاد مسیرهای ایمن برای دوچرخه و بهسازی پیاده‌روها را مورد توجه قرار داد و افزود: اگر مطالبات بحق در رسانه‌ها بازگو نشوند، نقشی در تصمیم‌گیری مدیران نخواهند داشت.

ذاکریان برگزاری نخستین جشنواره رسانه‌ای شهر ما را اتفاقی مبارک دانست و گفت: ازهمشهریان می‌خواهم نقطه نظرات خود در حوزه حمل و نقل و ترافیک شهری را به ما اطلاع دهند.

وی اضافه کرد: رسانه‌ها نباید فعالیت خود را در صرف انعکاس عملکرد مسئولان محدود کنند بلکه ایفای نقش مطالبه گری در قالب‌های درست و کارشناسی رسالتی بسیار مهم تر است.

وی بیان کرد: اینکه مردم حمل و نقل خوب با سرعت بالا و مدت زمان کم از ما بخواهند نمونه یک مطالبه بحق است و این مطلبات مردمی باید از سوی رسانه‌ها به مسئولان منعکس شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم آگاه ساختن مردم به حقوق خود و در عین حال انعکاس محدودیت‌های عملکردی در شهرداری را دو روی یک سکه دانست و گفت: طبیعتا مردم باید از حقوق خود آگاه باشند و این آگاهی سازی یکی از وظایف مدیریت شهری است اما از طرفی اطمینان داریم اگر محدودیت‌های خدمت رسانی را هم صادقانه به گوش مردم برسانیم، با درک عمومی مواجه خواهیم شد.

ذاکریان با اشاره به برخی اقدامات صورت گرفته در زمینه ترافیک و ایمنی شهری، بیان کرد: به طور مثال در زمینه مکانیزه شدن پل‌های عابر پیاده که مهم ترین مطالبات مردم است ما وارد عمل شدیم و در این زمینه هم بودجه ای را اختصاص دادیم.

به گفته وی، ولی به دلیل مشکلات اقتصادی و نوسانات با مشکلاتی روبرو شدیم تاجایی که ۴بار مناقصه انجام دادیم؛ بار پنجم هم پیمانکاری که اعلام آمادگی کرد با چند بار افزایش قیمت ارز رو به رو شد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهری شهرداری قم افزود: رسانه‌ها باید این مشکلات را هم به گوش مردم برسانند تا مردم موانع خدمت رسانی را بهتر بشناسند.

ذاکریان در زمینه خرید اتوبوس برای نوسازی ناوگان اتوبوسرانی قم گفت: درزمینه خرید اتوبوس در سال ۹۶  وارد عمل شدیم، قیمت هر یک از این اتوبوس‌ها در آن سال ۴۸۸ میلیون تومان بود و در حال حاضر با توجه به نوسانات اگر هم تولید شود هراتوبوسی ۳ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان برآورد شده است.

وی افزود: ۱۰ سال پیش شهرداری با مشارکت دولت تنها با ۱۷ میلیون تومان اعتبار یک اتوبوس وارد ناوگان شهری را نوسازی کرد اما الان حتی با هزینه گزاف معلوم نیست بتوانیم اتوبوس مطلوب در اختیار بگیریم.

 

نظر شما