دفاتر بانکی در ۳۷ روستای قم ایجاد می‌شود

۱۳۹۹/۰۶/۲۹ - ۱۰:۱۸:۳۶
کد خبر: ۱۰۶۰۴۷۲
دفاتر بانکی در ۳۷ روستای قم ایجاد می‌شود
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم با اشاره به تخصیص تسهیلات بانکی کم‌بهره به منظور استقلال باجه‌های بانکی از شعب پست بانک روستایی گفت: با اجرای این طرح امکان برخورداری ۳۷ روستای قم از دفاتر بانکی در استان فراهم می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، سیدرضا موسوی گفت: هم اکنون ۳۷ باجه فعال بصورت مشترک با سایر خدمات در دفاتر روستایی وجود دارد که تا آخر امسال از این تعداد به ۲۰ دفتر برای استقلال و ایجاد باجه پست بانک مستقل تسهیلات پرداخت می‌شود ضمن اینکه چهار دفتر نیز در سال ۹۷ از این تسهیلات بهره‌مند شده‌اند.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم با بیان اینکه استقلال باجه‌های بانکی دفاتر پست بانک به منظور ارتقای خدمات بانکی در مناطق روستایی است ، افزود: این طرح به منظور توسعه باجه‌های بانکی روستایی از طریق اعطای تسهیلات اشتغال پایدار دردستور کار قرار گرفته‌است.

وی توزیع جغرافیایی ناعادلانه شعب بانکی را یکی از چالش‌ها و مشکلات صنعت بانکداری و نظام بانکی کشور دانست و تصریح کرد: پست بانک ایران با ایجاد یک نوع نگرش جدید در صنعت بانکداری کشور و برون‌سپاری خدمات خود به بخش خصوصی و جلوگیری از تحمیل هزینه به بخش دولت در راستای خدمات رسانی به هموطنان روستایی و مناطق محروم و کم برخوردار اقدام به باجه های بانکی با کمک بخش خصوصی و تسهیلات  کم نظیر از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نموده‌است.

موسوی ادامه داد: از ابتدای تیرماه سال‌جاری تاکنون سه طرح ایجاد و تجهیز باجه‌های پست بانک در روستاهای جنداب، خدیجه خاتون و سراجه مورد تایید قرار گرفت و از تسهیلات کم بهره بانکی به مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال بهره مند شده‌اند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم افزود: در این ارتباط نیز سه طرح دیگر در روستاهای لنگرود ، صرم و طایقان نیز مورد بازدید قرار گرفته‌اند که پس از طی مراحل اداری، تسهیلات مربوطه به آنها نیز پرداخت می‌شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم با اشاره به اهمیت دفاتر بانکی روستایی تصریح کرد: توانمندی باجه‌های خدمات بانکی باعث افزایش اشتغال ، توسعه کسب و کارهای روستایی، ارایه خدمات متنوع، افزایش تراکنش‌های بانکی برای بهبود مبادلات مالی و اقتصادی، کاهش سفرهای متعدد میان روستا  و شهر ، صرفه جویی در هزینه‌ها و زمان ، ارتقای بانکداری الکترونیک، تحقق اقتصاد سبز  و همچنین  کمک به تامین مالی خرد روستایی است.

نظر شما