امروز رخ داد؛

کلنگ ساخت مدرسه روستای چشمه شور به همت سپاه قم به زمین خورد

۱۳۹۹/۰۶/۲۹ - ۱۰:۴۱:۰۹
کد خبر: ۱۰۶۰۴۸۶
کلنگ ساخت مدرسه روستای چشمه شور به همت سپاه قم به زمین خورد
مراسم کلنگ زنی احداث مدرسه روستای محروم چشمه شور با حضور فرماندار قم، معاون هماهنگ کننده و مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه استان قم، مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس و جمعی از دانش آموزان و اهالی این روستا برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، محسن پورگلیان مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قم در این مراسم اظهار کرد: بخش مرکزی قم شامل دو دهستان قمرود و قنوات است و قمرود زیر مجموعه ناحیه سه و بخش قنوات زیرمجموعه ناحیه یک آموزش و پرورش است.

وی ادامه داد: این منطقه از مناطق محروم در زمینه امکانات آموزشی بوده و جزء مناطق هدف در توسعه مناطق آموزشی بخش مرکزی است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قم افزود: در این بخش با هدایت خیرین، اعتبارات دولتی و تلاش دست‌اندرکاران در قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه قم خدمات شایانی از قبیل خدمات احداثی، تخریب و بازسازی، بخش دوم بهسازی و مقاوم‌سازی مراکز آموزشی، بخش سوم استانداردسازی وسایل گرمایشی و سرمایشی و بخش چهارم  تعمیرات دوره‌ای و تعمیرات مربوط به ظاهر و زیباسازی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: استانداردهای کیفی را در کنار این توسعه‌ها مدنظر داریم و تلاش داریم روستایی که 60 کیلومتر از شهر قم دور است اگر ساختمانی ساخته می‌شود تفاوتی با مدرسه در مرکز و بهترین نقطه شهر قم نداشته باشد

پور گلیان یادآور شد: بعد مسافت و جغرافیایی در خدمات دولتی نباید وجه تمایزی داشته باشد و ما از مجموعه سپاه علی بن ابی‌طالب علیه‌السلام تشکر می‌کنیم که تجربه خوبی در مرمت و بازسازی مدارس داشتیم و این خدمات از حوزه احداث به تعمیر و بهسازی هدایت کردیم.

ساخت مدارس در مناطق محروم توسط سپاه

سرهنگ پاسدار مهدی کبیری پور معاون هماهنگ‌کننده سپاه علی بن ابی‌طالب علیه‌السلام نیز در این مراسم با تاکید بر اینکه وظیفه همه ما حفاظت از دستاوردهای انقلاب اسلامی است، اظهار کرد: ما نیز در سپاه این امر خطیر را رسالت خود دانسته و صاحبان اصلی انقلاب را به فرموده امام راحل و مقام معظم رهبری، محرومین و مستضعفین جامعه می دانیم و بر خود تکلیف کرده ایم به هر نحو که می‌توانیم به دستگاه هایی که متولی کار هستند برای رسیدگی به این مردم شریف کمک کنیم.

وی ادامه داد: برای خود فرض کردیم هر کار و مسؤولیتی که بر عهده ما قرار داده می شود آن مسؤولیت را مهمترین مسئولیت عالم بدانیم و با این نگاه ساخت این مدرسه در روستای چشمه شور نیز برای ما به عنوان ساخت مهمترین مرکز آموزشی در مهمترین منطقه از عالم است.

معاون هماهنگ کننده سپاه امام علی بن ابی طالب (ع) با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری فرمودند یک استعداد می تواند کشور را از گردنه ها عبور دهد، گفت: حاج قاسم سلیمانی نیز روستازاده ای بودکه انقلابی در دلها و در جهان ایجاد کرد که می توان گفت بی بدیل است.

کبیری پور افزود: با این نیت کار را آغاز می کنیم که شاید در این مدرسه هم استعدادی در آینده کشور را به سامان برساند. قطعا معلمینی هم که به این مدرسه آمدند با همین نگاه آمدند و با همان قوتی که در مراکز آموزشی پیشرفته فعالیت می کنند در این مدرسه فعالیت می کنند و چه بسا در این مدرسه بیشتر هم وقت می گذارند و کارشان را فقط کسی که باید می بیند و قطعا اجر این کار نیز بیشتر است.

فرماندار قم نیز در این مراسم ضمن تقدیر و تشکر از دست‌اندرکاران به‌ویژه قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه قم و  خیر مدرسه‌ساز ابراز  کرد: انقلاب اسلامی خود را خادم مردم به‌ویژه افرادی که محروم و ضعیف هستند می‌داند ضعیف به معنی ضعف فرهنگی معنی نمی‌شود بلکه افرادی هستند که از ثروت و رفاه دور هستند.

مرتضی حیدری عنوان کرد: افتخار داریم نخستین  پایگاه آگاهی و مبارزه با جهل و ظلم را برداریم هر قدمی در زمینه مبارزه با جهل برداشته شود برابر است با مبارزه با ظلم و جور انقلاب اسلامی افتخار دارد که در روستاها مساجد، مدارس و دیگر امکانات زیرساختی و خدماتی را به روستائیان ارائه کرده و این امکانات را توسعه دهد.

گفتنی است این مدرسه توسط  قرارگاه پیشرفت و آبادانی استان قم با مشارکت خیر مدرسه ساز حاج محمود عربیان ظرف مدت چهار ماه احداث خواهد شد و به بهره برداری خواهدرسید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز