توزیع روزانه ۴۰ تن تخم‌مرغ در قم/هر کلیلو تخم مرغ ۱۴۵۰۰ تومان

۱۳۹۹/۰۷/۰۲ - ۰۹:۵۳:۲۲
کد خبر: ۱۰۶۲۷۴۷
توزیع روزانه ۴۰ تن تخم‌مرغ در قم/هر کلیلو تخم مرغ ۱۴۵۰۰ تومان
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: توزیع روزانه ۴۰ تن تخم‌مرغ در قم با قیمت مصوب ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان پیش‌بینی شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، محمود سیجانی در چهاردهمین جلسه کارگروه تنظیم بازار استان که امروز برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به کمبود مرغ در بازار، در جهت ترغیب تولیدکنندگان داخلی مرغ افزایش قیمت اتفاق افتاد که در طول یک هفته وضعیت تولید مرغ با تناژ مناسب بهبود یافت.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم افزود: به واسطه گرانی نهاده‌ها و نوسان قیمت، تولیدکنندگان مرغ متحمل مشکلات زیادی شده‌اند و نیاز به حمایت دارند، هر چند در حال حاضر وضعیت تولید و توزیع مرغ در قم مطلوب است.

وی تصریح کرد: باید بیش از 40 تن مرغ در طول روز تامین شود و مازاد آن به صورت قطعه‌بندی در اختیار مصرف‌کنندگان و مراکز فروش قرار بگیرد، اما با وجود التهاب در بازار مرغ، قطعه‌بندی را محدود می‌کنیم چرا که با وجود قطعه بندی هر کیلو مرغ با قیمت 35 هزار تومان در اختیار مصرف کننده قرار می‌گیرد.

سیجانی بیان کرد: در روند توزیع مرغ نیز باید بازنگری شود و درصدی را در اختیار تولیدکننده قرار دهیم و با ایجاد برخی از ممنوعیت‌ها در انتقال مرغ از قم، مانع از کمبود شویم.

وی خاطرنشان کرد: اتحادیه متولی تولید تخم مرغ است و باید مباشرین به اتحادیه معرفی شوند و مبلغ را واریز کنند، در حال حاضر نیز توزیع روزانه 40 تن تخم‌مرغ در قم با قیمت مصوب 14 هزار و 500 تومان پیش‌بینی شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم عنوان کرد: در ایامی که با کمبود مرغ مواجه شدیم از استان‌های دیگر تامین کردیم، در شرایط مطلوب 60 تن مرغ در استان نیاز است اما تناژ مربوط به تنظیم بازار، 40 تن است.

وی گفت: کشتارگاه ها نیز موظف هستند با قیمت مصوب در ارائه خدمات، تامین مرغ در استان را در اولویت قرار دهند و پس از ذخیره‌سازی و تنظیم بازار می‌توانند مازاد آن را به استان‌های دیگر ارسال کنند.

سیجانی افزود: اصلاح شبکه تولید و توزیع موجب تنظیم بازار می‌شود و در مسیر تحقق این امر، به نظارت‌های مستمر و همراهی تمامی دستگاههای اجرایی نیاز است.

وی اظهار داشت: با توجه به برگزاری آئین سوگواری در ایام محرم، نظارت خوبی بر قیمت برنج و روغن اتفاق افتاده است هر چند مشکلاتی در توزیع برنج وجود داشت که تذکراتی در این باره ارائه شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم عنوان کرد: در تولید و توزیع ماسک جلساتی با غذا و دارو برگزار شده است و با ایجاد ظرفیت در افزایش تولید، تمهیداتی در جهت ارسال مازاد ماسک به استان‌های دیگر باید اندیشیده شود که نیاز به مجوز دارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز