استاندار قم:

محدودیت‌های کرونایی قم با قاطعیت اجرا می شود

۱۳۹۹/۰۷/۰۹ - ۱۲:۴۳:۵۴
کد خبر: ۱۰۶۶۵۶۰
محدودیت‌های کرونایی قم با قاطعیت اجرا می شود
استاندار قم گفت: محدودیت‌های کرونایی در قم با قاطعیت اجرا و با هرگونه کم‌توجهی در این مساله به‌شدت برخورد خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، بهرام سرمست در جلسه مدیریت بحران در سالن کرامت استانداری، افزود:  با توجه به شیوع بی‌امان موج سوم کرونا و کم‌توجهی مردم بار دیگر برخی از محدودیت‌های کرونایی در قم از سر گرفته خواهد شد.

به گفته استاندار قم، از سر گرفتن محدودیت‌های کرونایی به دلیل وضعیت وخیم استان و القای حس عادی انگاری و بی‌تفاوتی نسبت به کووید ۱۹ گریزناپذیر است.

وی تاکید کرد: محدودیت‌های کرونایی قم به مدت یک هفته در مرحله اول اجرا می‌شود و درصورتی‌که وضعیت ادامه داشته برای هفته بعدازآن هم تداوم خواهد یافت.

سرمست یادآور شد: طی هفت ماه گذشته به‌رغم شیوع کرونا اجازه نداده‌ایم لطمه‌ای به دوگانگی‌های سلامت و کرونا، اقتصاد و کرونا و امنیت و کرونا وارد شود.

استاندار قم ابراز داشت: فاصله‌گذاری اجتماعی و هوشمند در موج اول و دوم کرونا در قم در کنار تامین کالاهای اساسی و عدم توقف چرخ اقتصاد کاملا مطلوب ارزیابی می‌شود.

وی یادآور شد: روند کنترل کرونا در قم به نحوی دنبال می‌شد که تا دو ماه قبل فقط ۷۹ بیمار کرونایی در قم بستری بودند اما به‌یک‌باره موج سوم کرونا باقدرت آغاز شد.

سرمست ابراز داشت: گروه‌های جهادی و مردمی، هیات‌های مذهبی و خیرین سلامت در کنترل موج اول و دوم کرونا نقش تاثیر گذاری از خود برجای گذاشتند.

وی یادآور شد: از ابتدای شیوع کرونا، قم اقدامات ارزنده‌ای در رابطه با تجهیز بیمارستان‌های نیمه‌کاره مانند بیمارستان امیرالمؤمنین(ع) و بیمارستان مادر از خود بر جای گذاشته است.

استاندار قم خاطرنشان کرد: در طول آموزش غیرحضوری مدارس، باید زیرساخت‌های بهداشتی در آموزش‌وپرورش قم فراهم شود.

استاندار قم افزود: مراکز آموزش فنی حرفه‌ای، زبان‌سراها و دانشگاه‌های قم طی یک‌هفته‌ باید به‌صورت غیرحضوری برگزار شود.

وی همچنین با انتقاد از موضع یکی از مسئولان اتاق اصناف قم در انتقاد از تعطیلی اصناف قم به مدت یک هفته، گفت: مصوبات ستاد مدیریت بحران باید باقدرت اجرا شود و اصناف بی‌توجه باید تعطیل شوند.

استاندار قم یادآور شد: استخرهای شنا، باشگاه‌های بدن‌سازی، ورزش‌های پربرخورد به مدت یک هفته تعطیل خواهد بود.

سرمست گفت: تمام بوستان‌ها، پارک‌ها و شهرهای بازی قم تا یک‌هفته‌ غیرفعال خواهد شد.

استاندار قم خاطرنشان کرد: طی یک‌هفته‌ مساجد قم تعطیل نمی‌شوند اما هیات و محافل عزاداری در آن برگزار نمی‌شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز