نائب رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین:

احداث یادمان های شهدا در سطح شهر قم، حرکت ارزشمند فرهنگی است

۱۳۹۹/۰۸/۱۹ - ۰۹:۵۸:۲۹
کد خبر: ۱۰۸۴۹۰۵
نائب رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: احداث یادمان های شهدا در سطح شهر مقدس قم، حرکت ارزشمند فرهنگی است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، حجت الاسلام و المسلمین حسین بنیادی با اشاره به این که قم از دیرباز یک جایگاه بسیار ممتاز و رفیع از حیث فرهنگی و مذهبی داشته است، اظهار داشت: امروز شهر مقدس قم به عنوان یک کلانشهر مذهبی که آن را با معارف اهل بیت (ع) و انقلاب اسلامی می شناسند، دارای یک جایگاه فراملی و جهانی است و از این رو باید طرح ها و برنامه هایی که در آن در زمینه های فرهنگی، اجتماعی و مذهبی اجرا می شود، با همین نگاه و رویکرد باشد.

وی ضمن تقدیر از فعالیت های مدیریت شهری قم در زمینه توسعه زیرساخت های عمران و آبادانی این شهر گفت: قم با داشتن چنین جایگاه و مکانتی به جهت وجود حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س)، مسجد مقدس جمکران، حوزه علمیه و علما و بزرگان، به عنوان یک شهر بزرگ اسلامی باید در آن الگوهای دینی و مباحث فرهنگی مرتبط لحاظ شود.

استاد حوزه علمیه قم افزود: از سوی دیگر جایگاه انقلابی قم نیز می طلبد که اهمیت فوق العاده ای از حیث عمران و آبادانی به این شهر داده شود، چه آن که شهر مقدس قم آغازگر انقلاب و مهد انقلاب بوده و ما وقتی بحث از حوزه انقلابی می کنیم، طبعاً بحث از قم انقلابی نیز به میان می آید.

وی بیان داشت: از این منظر حرکت اخیر شهرداری در احداث یادمان های شهدا در خیابان های قم حرکت ارزشمند فرهنگی است که نشان می دهد همان طور که مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید نیز تأکید داشته اند به موازات توجه به باطن قم نباید از ظاهر این شهر نیز غافل شد.

بنیادی همچنین گفت: این قبیل حرکت های پسندیده فرهنگی هم برای مردم و مجاورین کریمه اهل بیت(ع) و هم زایرین این شهر مقدس، تأثیرگذار است و لذا باید این اقدامات شایسته با حفظ و تقویت جایگاه فرهنگی و مذهبی قم تداوم یابد.

وی همچنین ابراز خرسندی از این که قم به حسب شهرسازی و فعالیت های عمرانی و زیربنایی در سال های اخیر در مسیر رو به رشدی قرار داشته است، ابراز داشت: ظرفیت های عظیمی در این کلانشهر مذهبی وجود دارد که در سایه اهتمام و همدلی مسئولان شهر و استان می توان از آن ها آن گونه بهره برداری نمود که قم هر چه بیشتر و بهتر به عنوان یک شهر تراز اسلامی در ابعاد فرهنگی و معنوی برای کل کشور و بلکه فراتر از مرزهای کشورمان معرفی شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز