رئیس دانشگاه قم:

نام و یاد شهدا باید در جای جای شهر مشخص باشد

۱۳۹۹/۰۸/۱۹ - ۱۰:۰۱:۱۹
کد خبر: ۱۰۸۴۹۰۹
نام و یاد شهدا باید در جای جای شهر مشخص باشد
رئیس دانشگاه قم و عضو مجلس خبرگان رهبری از شهردار و مجموعه شهرداری قم بابت اهتمام لازم در زمینه احداث یادمان های شهدا در خیابان های شهر مقدس قم، تقدیر و تشکر کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، حجت الاسلام و المسلمین عسکر دیرباز ضمن گرامیداشت فرارسیدن 23 ربیع الاول سالروز ورود حضرت معصومه(س) به قم اظهار داشت: به گواه تاریخ، شدت استقبال از بانوی کرامت از سوی اهالی قم بسیار زیاد بوده و ایشان در محل بیت النور بعد از گذشت هفده روز بر اثر بیماری از دنیا رفتند و حرم ایشان اینک به سان نگینی در این دیار مقدس می درخشد.

وی افزود: بانوی کرامت گرچه روزهای کوتاهی در قم حضور داشتند اما بعد از وفات ایشان، برکات معنوی، دینی، فرهنگی و علمی بسیاری برای مردم و ساکنان این شهر پدید آمد و به طور کلی، فرزندان امام موسی بن جعفر(ع) در هر جای ایران اسلامی، منشأ خیرات و برکات فراوانی بوده اند

عضو خبرگان رهبری همچنین گفت: بزرگان بسیاری در کنار مرقد مطهر کریمه اهل بیت(ع) از علما و مراجع گرفته تا دانشمندان و حتی اصحاب امام رضا(ع)، امام جواد(ع) و امام هادی (ع)دفن شده اند که هر یک بسان پروانه ای دور شمع حضرت معصومه(س) می گردند و خود این بزرگان نیز در طول قرون متمادی تا به امروز، منشأ تحولات علمی و فرهنگی قابل توجهی بوده اند.

وی در ادامه ضمن تقدیر از شهرداری قم بابت احداث یادمان های شهدا در خیابان های این شهر ابراز داشت: حرکت اخیر شهرداری قم در این زمینه حقیقتاً کار فرهنگی بسیار ارزشمندی است که باید از این حیث به دکتر سقائیان نژاد و معاونان و همکاران ایشان تبریک گفت.

دیرباز افزود: بی شک این شهدا و بزرگان در همان مسیر نورانی ائمه اطهار(ع) و حضرت معصومه(س) حرکت کرده اند و از این منظر باید این گونه فعالیت ها در جهت شناساندن هر چه بیشتر شهدا و حماسه عظیم آن ها به آحاد مردم تداوم یابد.

وی بیان داشت: این گونه طرح ها و برنامه از باب "تعاونوا علی البر و التقوی" هم تقویت کننده آغازگران این مسیر است و هم این که با انعکاس این فعالیت های خوب و مؤثر، انگیزه افراد برای فعالیت مؤثر فرهنگی نیز افزایش می یابد، ضمن آن که بی شک توأم با آثار و برکات اجتماعی فراوانی نیز خواهد بود.

رئیس دانشگاه قم همچنین گفت: این که به عنوان مثال شهروندان و حتی زایران شهر کریمه اهل بیت(ع) در رفت و آمد شهری خود در قم با تمثال نورانی شهدا روبرو می شوند این مساله فواید و برکات زیادی در زندگی فردی و اجتماعی آن ها به همراه دارد، به خصوص در رابطه با نسل جدید که باید این آشنایی ها بیشتر و قوی تر هم باشد.

وی در خاتمه افزود: به هر حال نباید در هیاهوی زندگی روزمره از یاد ببریم که این شهدای والامقام ، نماد و شاخص معنویت، اخلاق، تقوا و روحیه دینی و انقلابی بوده اند که ما امروز به خصوص بیش از پیش نیازمند همین مسایل و مفاهیم هستیم.

 

نظر شما