برنامه‌های هفته قم زیر نظر سازمان فرهنگی برگزار می‌شود

۱۳۹۹/۰۸/۱۹ - ۱۴:۰۴:۴۷
کد خبر: ۱۰۸۵۱۲۴
برنامه‌های هفته قم زیر نظر سازمان فرهنگی برگزار می‌شود
شهردار قم گفت: زیر نظر سازمان فرهنگی هنری شهرداری برنامه‌هایی در هفته قم اجرا می‌شود و به همراه آن، آگاهی‌های لازم برای مردم شریف قم به ویژه نسل جوان فراهم می‌آید.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، سید مرتضی سقائیان‌نژاد در حاشیه رونمایی از کتاب «رانندگی و برازندگی» و مجموعه تصویری «شهر نور» که به مناسبت روز قم و به سفارش سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم تهیه شده است، اظهار کرد: ابتدا باید توجه کرد که به چه دلیل یک روز را به‌نام روز قم نام‌گذاری کرده‌ایم؛ قاعدتا منظور این است، ظرفیت‌هایی در شهر قم وجود دارد که در این روز باید آنها را برجسته کرد و به آن پرداخت.

وی ادامه داد: وقتی به قم نگاه می‌کنیم، متوجه می‌شویم که یک جهان‌شهر بوده چراکه این شهر پایگاه ام‌القری شیعه جهان، دارای بزرگترین حوزه‌های علمیه، وجود بیوت مراجع عظام، خواستگاه انقلاب، دارای تاریخ ۷ هزار ساله و ... است.

شهردار قم تصریح کرد: ۸۶ هزار طلبه در قم حضور دارند که می‌توانند در گسترش معارف اسلامی ایفای نقش کنند و علاوه بر آن، ۳۰ هزار دانشجوی خارجی در این شهر هستند که برای تحصیل مباحث اسلامی آمده‌اند و حضورشان قابل تامل است.

سقائیان‌نژاد اضافه کرد: تلاش ما بر این است تا در هر یک از این قسمت‌ها، اقداماتی را به ویژه در مسائل فرهنگی انجام دهیم که برای مثال در بحث کتاب‌نویسی قم، تمام اطلاعات دسته‌بندی می‌شوند.

وی عنوان کرد: وجود حرم مطهر حضرت معصومه(س)در ارتباط با ولایت و توسل به اهل بیت(ع) و همچنین مسجد مقدس جمکران در قم، مسائلی را در خصوص آینده‌پژوهی مطرح می‌کند. باید به نشانه‌ها و موضوعاتی که در قم وجود دارد، پرداخته شود و ما در شهرداری تلاش کردیم تا در هر بخش مجزا به این مسائل بپردازیم.

شهردار قم ادامه داد: با نگاه به فعالیت‌های شهرداری، می‌بینید که در مباحث تبلیغاتی، تولید کلیپ، کتاب‌شناسی و ... ، برنامه‌هایی در سازمان فرهنگی هنری ورزشی انجام شده است.

سقائیان‌نژاد با تاکید بر اینکه قم‌گردی یکی دیگر از مباحثی است که باید در هفته قم به آن اشاره شود، گفت: مقرر شده زیر نظر سازمان فرهنگی هنری شهرداری برنامه‌هایی در هفته قم اجرا شود و به همراه آن، آگاهی‌های لازم برای مردم شریف قم به ویژه نسل جوان فراهم بیاید.

 

نظر شما