تقدیر استاندار از سازمان فرهنگی شهرداری قم در راستای ترویج فرهنگ شهروندی

۱۳۹۹/۰۸/۱۹ - ۱۴:۱۶:۲۱
کد خبر: ۱۰۸۵۱۳۵
تقدیر استاندار از سازمان فرهنگی شهرداری قم در راستای ترویج فرهنگ شهروندی
استاندار قم از اقدامات سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم در راستای ترویج فرهنگ شهروندی و آموزش مردم تقدیر و تشکر کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، بهرام سرمست در حاشیه رونمایی از کتاب «رانندگی و برازندگی» و مجموعه تصویری «شهر نور» که به مناسبت روز قم و به سفارش سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم تهیه شده است، اظهار کرد: نام‌گذاری روز قم، نام‌گذاری مبارکی بوده و نیاز است تا مدیریت استانی و شهری به مناسبت سالروز ورود حضرت فاطمه معصومه(س) به قم، اقداماتی را برای گرامیداشت این روز انجام دهند.

وی با بیان اینکه همه توفیقات و دستاوردهای ما به نوعی به وجود بارگاه ملکوتی حضرت فاطمه معصومه(س) وابسته است، ابراز کرد: ازجمله کارهایی که می‌توان در این هفته انجام داد، اقدامات زیرساختی و عمرانی است که تاکید شده در مدیریت شهری دنبال شود.

استاندار قم با اشاره به اینکه یکی از کارهای زیرساختی و عمرانی ساماندهی اطراف حرم مطهر است، عنوان کرد: در مجموعه مدیریتی استان تصمیم گرفتیم تا ۴۸ هکتار از اراضی پردیسان را برای پشتیبانی ساماندهی اطراف حرم مطهر در نظر بگیریم و بر اساس توافقات انجام شده، این کار صورت می‌گیرد.

سرمست یادآور شد: نیاز است تا اطراف بارگاه ملکوتی حضرت فاطمه معصومه(س) که به‌عنوان یک نماد و نگین برای شهر است، ساماندهی شود و این خواسته به‌صورت جدی از مدیریت شهری وجود دارد که البته قدم‌های خوبی در این زمینه برداشته شده، اما باید تسریع شود.

وی به ساماندهی ورودی‌های شهر قم اشاره کرد و افزود: به مناسبت سالروز ورود حضرت معصومه(س) به قم، در جلسه شورای معاونین استان تاکید کردیم تا ورودی‌های شهر با هماهنگی تمام دستگاه‌ها به ویژه مجموعه شهرداری ساماندهی شود تا در خور شان این شهر تاریخی و مذهبی باشد.

استاندار قم با تاکید بر اینکه مجموعه کارهای فرهنگی باید در قم انجام شود، گفت: نیاز است تا در جهت ترویج فرهنگ شهروندی، حقوق شهروندی، رفتار و زیست شهروندی که متناسب با الگوهای مذهبی و فرهنگی در این شهر است، اقداماتی انجام شود و در این زمینه فرهنگ‌سازی صورت بگیرد.

وی تصریح کرد: لازم است فرهنگ مهمان‌پذیری و زائر پذیری در شهر قم ترویج پیدا کند و مجموعه سازمان‌های فرهنگی و متولیان مسائل فرهنگی این موضوع را در دستور کارشان قرار دهند.

سرمست ادامه داد: ثبت ملی شهر قم به‌عنوان شهر ملی انگشتر اخیرا به ثبت رسید و به دنبال این هستیم تا بسته سوغات زائر را برای شهر قم تدوین کنیم و در خدمت زائرین و مجاورین حضرت فاطمه معصومه(س) باشیم.

استاندار قم با اشاره به رونمایی از کتاب «رانندگی و برازندگی» و مجموعه تصویری «شهر نور» عنوان کرد: این اقدامات در جهت هویت‌بخشی، ترویج فرهنگ شهروندی و آموزش‌های شهروندی است که خوشبختانه سازمان فرهنگی شهرداری قم در این زمینه قدم‌های مثبتی برداشته و بنده از این اقدام تقدیر و تشکر می‌کنم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز