نام‌گذاری ۴۰ کوچه به نام ۴۰ شهید به مناسبت روز قم

۱۳۹۹/۰۸/۱۹ - ۱۴:۳۲:۰۵
کد خبر: ۱۰۸۵۱۵۴
نام‌گذاری ۴۰ کوچه به نام ۴۰ شهید به مناسبت روز قم
مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم از نام‌گذاری 40 کوچه به نام 40 شهید از شهدای مرزبانی تا شهدای مدافع حرم، دفاع مقدس و شهدای نیروی انتظامی به مناسبت روز قم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، ابوالقاسم مقیمی در دیداری با آیت‌الله اعرافی که به مناسبت سالروز ورود حضرت معصومه(س) به قم و روز قم برگزار شد،با اشاره به اقدامات حوزه فرهنگی در رابطه با روز قم اظهار داشت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و گرفتاری‌های اقتصادی مردم شعار امسال برنامه‌های روز قم  «بی‌لطف شما درد مداوا شدنی نیست»  انتخاب‌شده است.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم خاطرنشان کرد: در حوزه توسعه زیرساخت‌های فرهنگی و اجتماعی با کمک سازمان پارک‌ها، بوستان یادمان شهدا که یکی از بوستان‌های فاخر شهر خواهد شد با کاشت 6090 درخت به نام شهدای قم با رقم 100 میلیارد ریال به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به افتتاح خانه موزه شهید زین‌الدین تصریح کرد: مطالعات ویژه در رابطه با زندگی این شهید بزرگوار از یک سال پیش انجام‌شده، طراحی و ایجاد المان‌های ایثار و شهادت  نیز صورت گرفته است و خانه موزه شهید زین‌الدین بااعتباری نزدیک به 500 میلیون تومان بازسازی شد که در روز قم افتتاح خواهد شد.

مقیمی با اشاره به کارکردهای این خانه موزه افزود: در خانه موزه شهید زین‌الدین به معرفی لشگر 17 علی بن ابی‌طالب هم پرداخته خواهد شد  و علاوه بر این بحث مدیریت اسلامی و مدیریت جهادی را هم کنار این‌ها داریم که مأمنی برای همه محفل‌های  حوزه ایثار و شهادت خواهد بود.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم با اشاره به افتتاح سراهای محله در منطقه آذر و یادگار امام، تأکید کرد: هر دو منطقه جز مناطق محروم شهر قم هستند که معضلات زیادی در حوزه آسیب‌های اجتماعی دارند که با احداث این سراهای محله در آن‌ها به مردم بازخواهد بود و می‌تواند در راستای کنترل آسیب‌های اجتماعی گام برداشت.

وی به اجرای طرح محله سبز هم اشاره کرد و گفت: این طرح با همکاری بسیج اجرایی خواهد شد که در فضای سبز حاشیه مساجد و مجموعه‌های عمومی کاشت  فضای سبز انجام می‌شود که کاشت و راه‌اندازی با شهرداری است  نگه‌داری با گروه‌های جهادی و مردم خواهد بود.

مقیمی از نام‌گذاری 40 کوچه به نام 40 شهید هم خبر داد و تأکید کرد: در بین این شهدا از سربازانی که در مرزها شهید شدند تا شهدای مدافع حرم و شهدای نیروی انتظامی وجود دارند.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم  به برگزاری تور روایت انقلاب هم اشاره کرد و گفت: در سال‌های گذشته از قم به‌عنوان خاستگاه انقلاب اسلامی هیچ معرفی در راستای امکانی که در انقلاب مؤثر بوده است صورت نگرفته است که در همین رابطه تورهای گردشگری با معرفی امکانی که در انقلاب مؤثر بوده‌اند مورد تأکید قرارگرفته است.

مقیمی با اشاره به دستور مقام معظم رهبری به برگزاری روضه‌های خانگی تصریح کرد: در همین رابطه پویش «خانه شهید روضه شهید» برگزار شد که با استقبال خوبی همراه بود و تبدیل به یک پویش ملی شد و روزنامه کیهان هم آن را تیتر کرد.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم با اشاره به اقدامات شهرداری در حوزه نشاط اجتماعی و تأکید بر شادی مردم در شادی اهل‌بیت تصریح کرد: در یک سال و نیم گذشته مجموعه استیج های شادیانه را در سطح شهر در حال خدمت‌رسانی داشتیم. در ایام محرم نیز در قالب حسینیه سیار اقدام به خدمات‌رسانی کردند و در ایام ورود حضرت معصومه(س) هم هر شب در دونقطه این استیج ها را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی خواهیم داشت.

وی تأکید کرد: با توجه به تراکم بالای جمعیت در شرایط زیست فعلی نیاز به برخی از آموزش‌ها در رابطه باهم زیستی وجود دارد  که در این راستا سازمان فرهنگی بیش از 50 سرفصل فرهنگ شهروندی را طراحی کرده است که تا پایان امسال 8 مورد از این کتاب‌ها در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.

مقیمی افزود: اولین کتاب آموزش فرهنگ شهروندی با عنوان رانندگی و برازندگی در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت که با توجه به آمار بالای تلفات قم در حوزه رانندگی، فرهنگ صحیح رانندگی را به مردم آموزش خواهد داد.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم وی با اشاره به اقدامات رسانه‌های خارجی در رابطه با قم هراسی از تولید محتوای چندرسانه‌ای به‌منظور معرفی قم خبر داد و افزود:36  محتوای چندرسانه‌ای به‌منظور معرفی قم تولیدشده است که برای از شبکه‌های سراسری پخش خواهد شد.

وی با اشاره به امضای تفاهم‌نامه‌های گردشگری بین شهرداری‌های شیراز، مشهد و قم تأکید کرد:  این تفاهم‌نامه در راستای تبادل تجربیات گردشگری، صنایع‌دستی و تورهای گردشگری بین سه شهر زیارتی کشور منعقد می‌شود  و در قالب آن سعی می‌شود که شهرداری‌های سه شهر از ظرفیت‌های خدماتی و گردشگری یکدیگر را استفاده کنند.

 

نظر شما