معرفی شخصیت و ویژگی حضرت معصومه(س) در سطح جهانی/ روز قم بین المللی شود

۱۳۹۹/۰۸/۲۱ - ۱۵:۲۲:۱۳
کد خبر: ۱۰۸۶۳۹۳
معرفی شخصیت و ویژگی حضرت معصومه(س) در سطح جهانی/ روز قم بین المللی شود
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر انجام اقدامات در ارتباط با روز قم در سطح جهانی گفت: جایگاه، شخصیت و ویژگی این بانوی بزرگوار به عنوان فاطمه ثانی باید نه تنها به مردم قم بلکه در سطح جهانی معرفی شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمود رجبی با اشاره به سالروز ورود حضرت معصومه(س) به قم به عنوان ایام الله و نامگذاری روز قم اظهار کرد: از این روز باید برای الگوگیری از سبک زندگی حضرت معصومه(س) الهام گرفت و از ابعاد مختلف لازم است آن را مورد توجه قرار داد.

وی خاطرنشان کرد: زندگی این بانوی گرامی و زیارتنامه حضرت با مضامین عالی باید به جامعه معرفی شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه سه امام معصوم از فضیلت زیارت ایشان سخن به میان آوردند، گفت: این امر نشان از عظمت وجود مبارک کریمه اهل بیت(س) است که باید به خوبی معرفی شود ولی هنوز تا معرفی همه جانبه حضرت معصومه(س) فاصله زیادی وجود دارد.

وی به انجام کار جدی در جنبه‌های الگویی حضرت معصومه(س) اشاره کرد و افزود: روز قم باید به گونه‌ای فضاسازی شود که توجه همه کسانیکه در این شهر زندگی می‌کنند به آن جلب شود و از این فضاسازی درس بگیرند.

حجت‌الاسلام رجبی عنوان کرد: نباید به برگزاری مراسم نمادین استقبال از این بانوی بزرگوار اکتفا شود که به نظر من جفا در حق ایشان و این روز است.

وی با بیان اینکه خاطره استقبال از کریمه اهل بیت(س) باید در قالب‌های مختلف فرهنگ‌سازی شود، گفت: تنها یک مراسم کافی نیست بلکه نیاز است مراسم متناسب با مباحثی که در تاریخ آمده در بیان روایات و قالب‌های مختلف جذاب و هنری عرضه و به جنبه‌های بهره‌گیری از شخصیت حضرت معصومه(س) به عنوان بانوی جوان پرداخته شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: در فرهنگ و تئوری تربیت دینی بانویی می‌تواند از نظر معنوی و کمالات رشد کند که واسطه نجات و سعادت ابدی میلیاردها انسان شود.

وی با بیان اینکه این الگو در نظام فرهنگی مکتب اهل بیت(ع) وجود دارد و از آن غافل هستیم، گفت: معرفت به حق ایشان نیاز به تبیین، فرهنگ‌سازی و تعمیق این باور دارد تا از برداشت‌های انحرافی و افراطی جلوگیری شود.

حجت‌الاسلام رجبی با بیان اینکه مسؤولان شهری و صدا و سیمای قم در زمینه فرهنگ‌سازی دینی مسؤولیت دارند، گفت: آستان مقدس حضرت معصومه(س)، خطیبان، سخنوران، افراد دارای تریبون و محققان باید دین خود را به حضرت معصومه(س) ادا کنند.

وی عنوان کرد: از شخصیت و آموزه‌های این بانوی گرامی می‌توان بالاترین و بیشترین استفاده‌ها را برد ولی متأسفانه هنوز جایگاه و نقش ایشان در ابعاد فردی، اجتماعی، علمی و معنوی آنگونه که باید معرفی نشده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم یادآور شد: شخصیتی مانند ملاصدرای شیرازی بزرگترین فیلسوف جهان اسلام می گوید زمانی که من از حل مشکلات علمی خودم ناتوان بودم از حضرت معصومه(س) استمداد می‌کردم؛ این سخن نشان می دهد چه ظرفیت و گنجینه‌ای در اختیارمان است ولی آنگونه که باید معرفی نشده است.

وی با تأکید بر انجام اقدامات در سطح جهانی گفت: جایگاه، شخصیت و ویژگی این بانوی بزرگوار به عنوان فاطمه ثانی باید نه تنها به مردم قم بلکه در سطح جهانی معرفی شود.

حجت‌الاسلام رجبی خاطرنشان کرد: با توجه به جایگاه حضرت معصومه(س) کارهای فاخری در سطح ملی و بین المللی عرضه کرد و از هر قدمی که در این مسیر برداشته شود؛ قدردانی شود.

وی تصریح کرد: باید فراخوانی در فضای مجازی منتشر شود تا از ایده‌های جدید و نوآور که می‌تواند منتهی به طرح و برنامه جدید شود؛ استفاده شود تا از نیروهای نخبه، با ذوق و سلیقه و طراح استفاده کنند.

 

نظر شما