استاندار قم خبر داد

تأسیس دو شهرستان جدید در قم پیگیری می شود

۱۳۹۹/۰۸/۲۴ - ۰۷:۳۰:۱۱
کد خبر: ۱۰۸۷۱۲۲
تأسیس دو شهرستان جدید در قم پیگیری می شود
استاندار قم از پیگیری تأسیس دو شهرستان جدید در استان برای حل مشکل ساختاری موجود خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، بهرام سرمست در هشتمین نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان با بیان این که تحقق اعتبارات هزینه ای استان در سال 1400 مستلزم پیگیری های لازم است اظهار کرد: یکی از مشکلات استان که تخصیص این اعتبارات را با مشکل مواجه می کند، مشکلی ساختار تک شهرستانی بودن استان است.

وی حل بنیادین این مشکل را نیازمند پیگیری نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی دانست و افزود: پیشنهاد تأسیس دو شهرستان جدید در استان به وزارت کشور داده شده و این امر در آن وزارتخانه به تصویب رسیده است.

استاندار قم ادامه داد: امیدواریم مطرح شدن و تصویب نهایی این امر در دولت، پیش از مطرح شدن بودجه سال آینده به سرانجام برسد تا بتوانیم از ظرفیت بودجه ای بهتری برخوردار شویم.

سرمست اضافه کرد: تفاوت استان قم با سایر استان ها در این است که آن ها می توانند بخشی از اعتبارات یا همان سایر هزینه ها را به آسانی جذب کنند، در حالی که استحصال منابع سایر هزینه ها در قم همانند دیگر استان ها اتفاق نمی افتد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در این نشست و درباره این موضوع تصریح کرد: دولت بنا ندارد تا قبل از انتخابات سال 1400 به این مسئله ورود کند.

حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری خاطر نشان کرد: به هر حال در این موضوع تقاضاهای دیگری هم از دیگر استان ها مطرح است و از این رو مطرح شدن این موضوع در دولت و تأیید نهایی آن پیش از ارائه لایجه بودجه سال آینده بعید به نظر می رسد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز