کتاب درآمدی بر فقه تحزب در نظام اسلامی رونمایی شد

۱۳۹۹/۰۸/۲۶ - ۰۸:۱۴:۰۶
کد خبر: ۱۰۸۸۳۷۴
کتاب درآمدی بر فقه تحزب در نظام اسلامی رونمایی شد
کتاب درآمدی بر فقه تحزب در نظام اسلامی به نویسندگی حجت الاسلام محسن مهاجرنیا به همت موسسه آموزش عالی طلوع مهر در دنیای کتاب رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، آیین رونمایی از کتاب درآمدی بر فقه تحزب در نظام اسلامی با حضور حجت الاسلام پور محمدی دبیرعالی جامعه روحانیت مبارز، حجت الاسلام علی بنایی رئیس موسسه آموزش عالی طلوع مهر و حجت الاسلام محسن مهاجرنیا نویسنده این اثر در دنیای کتاب رونمایی شد.

محمودی مدیر پژوهش موسسه آموزش عالی طلوع مهر با اشاره به اینکه رویکرد موسسه آموزشی طلوع مهر، آموزش محور و پژوهش محور است، اظهار کرد: توجه به تمدن سازی در این موسسه آموزشی بیش از پیش مورد توجه است و موضوعات مهم سیاسی، اجتماعی و فرهنگی را برای پژوهش در دستور کار دارد.

وی افزود: اهتمام ویژه برپژوهش و اندیشمندان کشور بخشی از یک منظومه ای است که با توجه به یک سیاست مبنایی در دستور کار قرار گرفته است.

مدیر پژوهش موسسه آموزش عالی طلوع مهر اضافه کرد: بیش از 20 نشست آزاد اندیشی برگزار شده است که با توجه به استقبال خوبی که صورت گرفت این کتاب تدوین شد و در دسترس علاقمندان قرار گرفت.

حجت الاسلام علی بنایی رئیس موسسه آموزش عالی طلوع مهر نیز در این مراسم با تاکید براینکه تدوین کتاب با موضوع تحزب کار بسیار ارزشمندی است، عنوان کرد: حزب یکی از موضوعات مهمی است که در جلسات مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری و موسسه طلوع مهر مورد توجه قرار گرفته است.

وی با تاکید براینکه توجه به احزاب یکی از ارکان نظام اسلامی است، تصریح کرد: لازم است که حزب ها برای نظام کار کنند و در این راه سختی ها را هموار نمایند و در این راستا مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری استان قم در تلاش است تا حزب اسلامی تحویل جامعه دهد و در این راستا لازم است تعامل جدی بین احزاب و نظام وجود داشته باشد.

رئیس موسسه آموزش عالی طلوع مهر بیان کرد: برخی احزاب نه دولتی هستند و نه خصوصی که نه تنها کاری در پیشبرد اهداف نظام بر نمی دارند بلکه مانع از رشد کشور می شوند و تفرقه ایجاد می کنند.

وی با عنوان اینکه در کتاب درآمدی بر فقه تحزب در نظام اسلامی از فقه تحزب به عنوان بحث محوری بهره برده شده است، تصریح کرد: رونمایی از این کتاب و وورد آن به بازار کتاب می تواند تاثیر بسزایی در بحث تشخیصی بگذارد و نویسنده توانسته است با فکر صحیح و منظومه وار این موضوع را دنبال کند.

بنایی با اشاره به برخی مشکلات کشور، گفت: راه برون رفت از این مشکلات ایجاد یک حزب قوی و اسلامی است.

حجت الاسلام محسن مهاجرنیا نویسنده کتاب درآمدی بر فقه تحزب در نظام اسلامی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی به سرعت رخ داد و نتوانستیم بسیاری از نهادهایی را که پذیرفتیم به دانش آن دست یابیم، گفت: با گذشت بیش از 40 سال از پیروزی انقلاب اسلامی ایران هنوز هم دانش برخی نهادها را نداریم و باید به سمتی برویم که این دانش ایجاد شود.

وی با اشاره به اینکه پیش از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، نگاه مثبتی به حزب وجود نداشت، عنوان کرد: بعد از انقلاب اسلامی مقوله حزب به خوبی پذیرفته شد و این مسئله یک ساز و کار عقلانی بود که در درون نظام سیاسی دولت شکل گرفت.

نویسنده کتاب درآمدی بر فقه تحزب در نظام اسلامی با عنوان اینکه از ابتدا احزاب پیرو عمل و تجربه دیگران بودند، تصریح کرد: با اینکه قرار بود خودمان دانش آن را تولید کنیم اما همچنان این اتفاق نیفتاده و پس از گذشت 40 سال عملا این کار را انجام ندادیم.

مهاجرنیا با عنوان اینکه ایران اسلامی در حال حاضر دارای 200 حزب است، گفت: پس از ترکیه در طول 40 سال گذشته از کشورهایی بودیم که احزاب فراوانی در آن فعالیت دارند.

وی خاطرنشان کرد: درآمدی بر فقه تحزب در نظام اسلامی یک کار ابتدایی است که اساتید باید روی این موضوع کارکنند.

 

احزاب به صورت عمقی بازنگری شوند

دبیرعالی جامعه روحانیت مبارز گفت: در حال حاضر بیش از 100 حزب داریم که باید بازنگری عمیقی روی آن شکل بگیرد و در این راستا لازم است که قدردان اندیشه و تولید باشیم.

حجت الاسلام مصطفی پور محمدی در آیین رونمایی از کتاب درآمدی بر فقه تحزب در نظام اسلامی ضمن آرزوی توفیق و رونق بازار کتاب اظهار کرد: با توجه به اینکه کتاب درآمدی بر فقه تحزب در نظام اسلامی با پژوهش علمی و کاربردی به تالیف رسیده است کار بسیار ارزشمندی به شمار می رود و قابل تقدیر است.

وی با بیان اینکه نظام اسلامی براساس رای مردم شکل گرفته است، عنوان کرد: در نخستین سال پیروزی انقلاب اسلامی ایران در حالی که با درگیری های مختلف مواجه بودیم احزاب مختلفی فعالیت داشتند و در همان زمان پنج انتخابات در کشور برگزار شد که رکورد مردمی ترین نظام دنیا به ثبت رسید.

دبیرعالی جامعه روحانیت مبارز با عنوان اینکه اقدام امام راحل در برگزاری پنج انتخابات در نخستین سال پیروزی انقلاب اسلامی ناشی از یک اراده دکتری مجرب بود، تصریح کرد: این کار بسیار بزرگ است و نمی توانیم از عظمت این کار سخن بگوییم.

وی با عنوان اینکه حزب جمهوری اسلامی در نخستین روزهای انقلاب شکل گرفت، عنوان کرد: در حال حاضر بیش از 100 حزب داریم که باید بازنگری عمیقی روی آن شکل بگیرد و در این راستا لازم است که قدردان اندیشه و تولید باشیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز