مسئول سازمان بسیج هنرمندان قم عنوان کرد

پاسداشت فرهنگ ایثار و شهادت با ساخت یادمان‌های شهدا

۱۳۹۹/۰۸/۲۶ - ۰۸:۵۰:۴۷
کد خبر: ۱۰۸۸۴۰۰
پاسداشت فرهنگ ایثار و شهادت با ساخت یادمان‌های شهدا
مسئول سازمان بسیج هنرمندان قم از اقدام سازمان زیباسازی شهرداری قم در ساخت و نصب یادمان‌های شهدا به عنوان یکی از حرکت‌های هنری و زیبا در پاسداشت ایثار و شهادت یاد کرد و گفت: ساخت سردیس و یادمان‌های شهدا علاوه بر ماندگاری و جلوه‌های بصری زیبا، از جذابیت خاصی برای شهروندان و زائران داخلی و خارجی برخوردار است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم،  سید محمد حسن یزدی‌نژاد بر ضرورت پاسداشت شهدای انقلاب و دفاع مقدس در سطح شهر تأکید کرد و گفت: اقدام سازمان زیباسازی شهرداری قم در ساخت و نصب 12 یادمان شهدای قم یکی از حرکت‌های هنری و زیبا در پاسداشت یاد شهداست.

وی افزود: پیش‌تر نیز ساخت سردیس مفاخر ایران در شهرهای دیگر با استقبال مواجه شده بود و این اقدام که برای نخستین بار در قم با یاد شهیدان انجام می‌شود، اقدامی ارزشمند است.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان قم تصریح کرد: ساخت سردیس و یادمان‌های شهدا علاوه بر ماندگاری و جلوه‌های بصری زیبا، از جذابیت خاصی برای شهروندان و زائران داخلی و خارجی برخوردار است.  

یزدی‌نژاد با اشاره به اینکه یادمان‌های شهدا در خیابان انقلاب قم نصب می‌شود، گفت: شهروندان با تماشای نمادهای شهدا در پیاده راه انقلاب هم یاد و خاطره شهدا برای آنها زنده می‌شود و هم دلاورمردان هشت سال دفاع مقدس را الگوی خود قرار می‌‌دهند.

وی بر ضرورت توجه به جنبه‌های هنری در تولید آثار مرتبط با شهدا تأکید کرد و گفت: بر اساس فرمایش رهبر معظم انقلاب، کارهای هنری باید مقدم بر دیگر امور باشد چراکه بر روی ذهن و افکار مخاطبان از تأثیرگذاری بیشتری برخوردار است، بنابراین ساخت یادمان‌های شهدا هم می‌تواند یکی از گام‌های هنری مناسب برای تأثیرگذاری در افکار عمومی باشد.

 

نظر شما