ستاد بازآفرینی به محرومیت های منطقه ۶ قم ورود کند

۱۳۹۹/۰۸/۲۷ - ۰۹:۴۲:۰۱
کد خبر: ۱۰۸۹۰۱۳
ستاد بازآفرینی به محرومیت های منطقه ۶ قم ورود کند
رئیس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به محرومیت های منطقه 6 شهری از ضرورت ورود ستاد بازآفرینی استان برای حل این معضلات سخن گفت.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم ، عبدالله جلالی در یکصد و شصت و ششمین نشست رسمی علنی شورای اسلامی شهر قم با تشکر از اقدامات ارزشمند همه دستگاه ها در گرامیداشت روز قم بیان کرد: برنامه های گرامیداشت سالروز ورود حضرت فاطمه معصومه (س) با تلاش همه دستگاه ها همچنان ادامه دارد.

وی همچنین درباره بازدید اعضای شورا از منطقه 6 شهری قم اظهار کرد: این منطقه یک هزار و 100 هکتاری، حدود 230 هزار نفر جمعیت دارد و به بیان دیگر، بیش از یک ششم جمعیت شهر مقدس قم در منطقه 6 شهری ساکن هستند.

رئیس شورای اسلامی شهر قم یکی از موضوعات مهم این منطقه را کمبود فضای سبز عنوان کرد و گفت: در حالی که سرانه فضای سبز در شهر قم 20 متر مربع است، این مقدار در منطقه 6 شهری شامل فضای سبز شهری و جنگلی، کمتر از 4 متر مربع است.

وی ادامه داد: منطقه 6 تنها منطقه ای در قم است که استخر ندارد و کمبود فضای سبز و فضاهای ورزشی و تفریحی در آن مشهور است.

جلالی با بیان این که منطقه 6 به لحاظ آبگرفتگی هم با مشکلاتی مواجه است و نقاط آسیب خیزی داشته و همچنان دارد تصریح کرد: این منطقه از نظر بهداشتی هم وضعیت بسامانی ندارد.

وی درباره فاضلاب شهری در این منطقه خاطرنشان کرد: دستگاه های مرتبط با این امر باید اقدامات جدی در این باره داشته باشند.

رئیس شورای اسلامی شهر قم، احکام قضایی متعدد در این منطقه و در موضوع شهرداری را از دیگر موضوعات نگران کننده دانست و گفت: از دستگاه قضایی انتظار است تا به صورت ماهیّتی در این زمینه ورود کند.

وی همچنین با اشاره به کمبود تجهیزاتی مانند کامیون و لودر در این منطقه، از مجموعه مدیریت شهری خواست تا نسبت به توزیع دقیق تر این تجهیزات در مناطق هشت گانه شهری اقدام کنند.

جلالی افزود: درباره آسفالت خیابان ها و کوچه های این منطقه، اقدامات بسیار خوبی در سال جاری صورت گرفته، اما منطقه 6 شهر قم همچنان در این زمینه و مسئله خط کشی شوارع آسفالت شده نیازمند توجه بیشتر است.

وی با اشاره به این که مطب پزشکان متخصص قم در برخی مناطق خاص این شهر تمرکز دارد اضافه کرد: امور خدماتی و بهداشتی باید در دسترس همه مردم شهر باشد و از این رو به نظر می رسد که در مجموعه بهداشت و درمان استان و دانشگاه علوم پزشکی باید مطالعاتی در این زمینه انجام شود.

جلالی مشکل سکونت برخی شهروندان مناطق دو و 6 شهری را در نزدیکی دکل های فشار قوی از دیگر مشکلات قم دانست و تأکید کرد: حفظ سلامت مردم فقط مبارزه با کرونا نیست و واقعا دور از انصاف است که شهروندان ما به دلیل نزدیکی محل سکونت با دکل های فشار قوی آسیب ببینند.

وی در عین حال ابراز امیدواری کرد عبور فاز نخست خط یک مترو قم از منطقه 6 بتواند زمینه ای برای تحول در این منطقه باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر قم ضمن اشاره به یکی از مزیت های منطقه 6 یعنی بلوار حضرت معصومه (س) پیشنهاد داد تا بودجه این منطقه برای سال 1400 افزایش پیدا کند.

وی افزود: البته در برنامه پنج ساله دوم مدیریت شهری قم هم باید معضلات این منطقه بویژه در کمبود فضای سبز، آسفالت خیابان ها و کوچه ها، جمع آوری آب های سطحی و مانند آن دیده شود و اعتبارات ویژه به آن تخصیص یابد.

جلالی ادامه داد: در این موضوع، انتظار این است که ستاد بازآفرینی استان و استانداری برای حل مشکلات چاره اندیشی کنند.

وی تصریح کرد: بیان معضلات و مشکلات این منطقه از قم به معنای نادیده گرفتن زحمات انجام شده نیست.

رئیس شورای اسلامی شهر قم در پایان تأکید کرد: بیان این بحث ها برای آن است که هم مدیریت شهری وظیفه خود را در این زمینه بشناسد و به وظایفش ورود کند و هم این که زمینه برای مطالبه گری از دیگر دستگاه های مسؤول نیز فراهم و تسهیل شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز