مشکلات اقتصادی دست تولید‌کنندگان را در حمایت از ورزش بسته است/لزوم حمایت از ورزش برای تقویت جوانان کشور

۱۳۹۹/۰۹/۰۴ - ۱۰:۱۶:۰۵
کد خبر: ۱۰۹۲۷۳۹
مشکلات اقتصادی دست تولید‌کنندگان را در حمایت از ورزش بسته است/لزوم حمایت از ورزش برای تقویت جوانان کشور
حامی مالی تیم بدمینتون رعدپدافند قم با اذعان به اینکه امروز با افزایش مشکلات اقتصادی حمایت از ورزش توجیهی ندارد گفت: اما با این وجود قصد ما از حمایت از تیم بدمینتون قم حمایت از ورزش استان و جوانان قمی بوده و امیدواریم خدا از برکت این حمایت، رونق هم به تولید و کسب و کار ما هم بدهد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، جواد مرادی با اشاره به حمایت کارخانه لبنیات ژال از تیم‌های ورزشی اظهار کرد: این شرکت چندسالی است که در زمینه حمایت از ورزش استان فعال شده تا بتواند کمکی به جوانان ورزشکار استان داشته باشد.

وی بیان کرد: هدف ما این است که به یک شکلی جوانانمان را حفظ کنیم و کمک کنیم ورزش کشور و قم تقویت شده و جوانان سالمی داشته باشیم.

مدیرعامل کارخانه لبنیات ژال با تاکید بر اینکه تیم بدمینتون لیگ برتری رعدپدافند قم یکی از تیم‌های ورزشی جوان قم است تصریح کرد: با پیشنهادی که از سوی هیات بدمینتون استان صورت گرفت، با توجه به اینکه این تیم مشکلات مالی زیادی داشت و ظرفیت‌های بالای ورزشی در استان داشت حمایت از این تیم را انجام دادیم.

وی با اذعان به اینکه امروز با افزایش مشکلات اقتصادی حمایت از ورزش توجیهی ندارد خاطرنشان کرد: اما با این وجود قصد ما از حمایت از تیم بدمینتون قم حمایت از ورزش استان و جوانان قمی بوده و امیدواریم خدا از برکت این حمایت، رونق هم به تولید و کسب و کار ما هم بدهد.

مرادی در ادامه سخنان خود با اشاره به ظرفیت‌های تبلیغاتی و اقتصادی حمایت از تیم‌های ورزشی افزود: اگر در کنار مساله حمایت از ورزش اهرم‌های تبلیغاتی هم پیش‌بینی شود قطعا شرکت‌ها و تولیدکنندگان وسرمایه‌گذاران رغبت بیشتری برای حمایت از تیم های ورزشی خواهند داشت.

وی ادامه داد: البته چندسالی هست که اداره کل امور مالیاتی دیگر هزینه‌های حمایت از ورزش را قبول نمی‌کند و تنها حداکثر 20 درصد از هزینه‌ها را می‌پذیرد که این امر موجب شده بسیاری از شرکت‌ها دیگر دست از حمایت از تیم‌های ورزشی بکشند.

مرادی بیان کرد: البته ممکن است یک شرکتی درآمدش خوب باشد و صرفا بنای تبلیغاتی و حمایتی دارد اما با این وضعیت اقتصادی کسی شوق ندارد چراکه جایی این حمایت را در نظر نمی‌گیرد و کمکی هم به تولیدکننده نمی‌شود.

وی با تاکید بر اینکه مسوولان ما خودشان را به نشنیدن زدند و با اینکه مشکلات ورزش و تولید را می‌دانند اما کاری انجام نمی‌دهند افزود: دولت در صدد کسب درآمد از بخش تولید است و به همین خاطر بخش‌های دیگر هم متضرر می‌شوند.

حامی مالی تیم بدمینتون رعدپدافند قم با اشاره به راه‌های تقویت بسترهای حمایت از ورزش تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین نکات بازگشت حمایت‌های مالیاتی از شرکت‌های حامی ورزش است؛ اداره‌کل امور مالیاتی باید اگر به دنبال حمایت از ورزش است باید دست کارخانجات را باز بگذارند و کمک کنند که حمایت از جوانان و ورزشکاران صورت گیرد.

نظر شما