قم سیاه پوش معصومه(س) شد

۱۳۹۹/۰۹/۰۶ - ۱۰:۱۹:۴۴
کد خبر: ۱۰۹۳۸۹۸
قم سیاه پوش معصومه(س) شد
شهر مقدس قم درسالروز وفات کریمه اهل بیت(ع)،‌ دختر گرامی امام موسی بن جعفر(ع)، حضرت فاطمه معصومه(س)، غرق در عزا و ماتم شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، خادمان آستان حضرت فاطمه معصومه(س)‌ به نیابت از همه مردم دلداده اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در جوار بارگاه ملکوتی این بانوی کرامت به عزاداری مشغولند و سایر ارادتمندان نیز در صحن‌های حرم مطهر حاضر شده و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی نسبت به ساحت آسمانی کریمه اهل بیت(ع)‌ عرض ارادت می‌کنند.

به دلیل شیوع ویروس کرونا،‌ امکان حضور عاشقان در نزدیکی ضریح مطهر نیست اما تمهیداتی اندیشیده شده‌است تا عزاداران بتوانند در کمترین فاصله با این مکان مقدس حاضر شده و عرض ارادت خود را نسبت به حضرت معصومه(س)‌ تقدیم کنند.

مردم قم امروز به نیابت از همه شیعیان و دلدادگان اهل بیت(ع)‌ در سراسر ایران و جهان عزادارند و این ماتم به دلیل شیوع ویروس کرونا و عدم امکان برگزاری مراسم‌های معمول دوچندان شده است، اما با این وجود شهر قم سیاه پوش است و اکثر مردم به احترام حضرت معصومه(س) لباس عزا به تن کرده و پرچم‌های سیاه به در منازل و محل کار خود نصب کرده‌اند.

انتشار تصاویر حرم حضرت معصومه(س)‌ و نوحه‌های مداحان در عزای کریمه اهل بیت(ع)‌ در فضای مجازی از جمله کارهایی است که عاشقان این حضرت در شرایط کنونی که امکان برگزاری مراسم‌های عزا با حضور فیزیکی مردم در شهر مقدس قم نیست،‌ انجام می‌دهند و از این طریق اشک ماتم می‌ریزند.

همچنین به همین مناسبت حرم مطهر حضرت معصومه(س) و اطراف آن یکپارچه سیاهپوش شده و صدای قرآن و مداحی اهل بیت(ع) از ماذنه ها به گوش می رسد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز