قم میزبان هفت شهید گمنام

۱۳۹۹/۰۹/۰۶ - ۱۰:۳۳:۰۸
کد خبر: ۱۰۹۳۹۰۹
قم میزبان هفت شهید گمنام
همزمان با شب رحلت حضرت فاطمه معصومه(س) دختر امام موسی کاظم(ع) هفتمین امام شیعیان؛ حرم مطهر کریمه اهل بیت(ع) میزبان هفت شهید گمنام بود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قم گفت: آیین معنوی تعویض پرچم گنبد مطهر حضرت معصومه(س) با حضور پیکر مطهر این شهدای گمنام برگزار شد.

حجت الاسلام علی لقمانپور افزود: پس از این آیین، این شهیدان در چهار یادمان شهدای گمنام استان قم تدفین می شوند که سه شهید در بوستان کودک، دو شهید در مجموعه مرکز فرهنگی مسجد اهل بیت(ع) واقع در جنب عوارضی آزادراه قم ـ تهران، یک شهید در مصلای پردیسان و یک شهید نیز در محل آموزش بسیجیان استان قم در پادگان ۱۹ دی تدفین می شوند.

وی با بیان این‌که امشب در سه یادمان شهدای گمنام این شهدا تدفین می شوند، خاطرنشان کرد: یک شهید دیگر نیز فردا صبح در پادگان ۱۹ دی تدفین می خواهد شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قم، با تاکید بر رعایت «شیوه‌نامه‌های بهداشتی» در ایام شیوع ویروس کرونا گفت: بدین علت مراسم تشییع نداریم و فقط تدفین این شهیدان انجام می شود.

وی اضافه کرد: همه این هفت شهید، مربوط به شهدای هشت سال دوران دفاع مقدس می شوند که سن این شهیدان نیز ۱۷ تا ۲۵ سال است و پیکر ۵ شهید نیز مربوط به عملیات کربلای ۵ می شود.   

آیین تعویض پرچم گنبد بارگاه ملکوتی کریمه اهل بیت(ع) مصادف با شب رحلت حضرت معصومه(س) با حضور آیت الله سید محمد سعیدی تولیت و جمعی از خادمان این آستان مقدس برگزار شد.

استان قم ۶ هزار و ۹۰ شهید و همچنین ۱۱ هزار و ۳۶۱ جانباز تقدیم انقلاب اسلامی کرده است و ۵۹۱ آزاده و بیش از ۴۰۰ شهید مدافع حرم دارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز