ماجرای ارادت کارگردان معروف تلویزیون به حضرت معصومه(س)

۱۳۹۹/۰۹/۰۶ - ۱۰:۳۹:۳۸
کد خبر: ۱۰۹۳۹۱۵
ماجرای ارادت کارگردان معروف تلویزیون به حضرت معصومه(س)
کارگردان سریال حضرت معصومه سلام الله علیها از آغاز روند پیش تولید این سریال در ابتدای سال 1400 خبرداد و گفت: از دو سال گذشته که سریال گاندو به اتمام رسید هر کاری که به من پیشنهاد شد را قبول نکردم و بارها در مقابل ضریح حضرت ایستادم و از خود حضرت خواستم که زمینه‌های ساخت این سریال مذهبی را فراهم کنند که اکنون این توفیق رقم خورده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، جواد افشار، در رابطه با ساخت سریال حضرت معصومه سلام الله علیها اظهار کرد: من سال‌های سال است که پیگیر این ماجرا بوده‌ام و از ابتدای ورودم به عرصه سینما و تلویزیون همواره ساخت چنین مجموعه‌ای از آرزوهای قلبی من بوده است.

وی با بیان اینکه من برای تحقق این آرزو تلاش های زیادی داشته‌ام، افزود: مطالعه و تحقیق زیادی کردم و خود را در این مسیر قرار دادم تا بتوانم روزی به آنچه دلم می‌خواهد برسم.

کارگردان سریال حضرت معصومه سلام الله علیها با بیان اینکه حدود دوازده سال است که روی این موضوع مشغول کار هستم، گفت: در حال حاضر به همراه یکی از دوستان به نام آقای رسول‌پور مراحل تحقیق و نگارش فیلمنامه این کار را پیش می‌بریم و در مراحل پایانی فیلم‌نامه قرار داریم و به زودی قسمت‌های پایانی آن نوشته خواهد شد.

وی با بیان اینکه بنا داریم که در اوایل سال آینده پیش تولید این مجموعه را شروع کنیم و وارد عرصه تولید شویم، گفت: احساس درونی غیر قابل وصفی دارم چراکه با این سریال با جهانی از آشنایی نسبت به بانو کرامت مواجه می‌شویم که متأسفانه برای بسیاری از مردم پوشیده است.

افشار با بیان اینکه همه مردم به خصوص دختران مسلمان و شیعه این حق را دارند که این بانوی ویژه را بیشتر بشناسند، گفت: به دنبال این هستیم که به زبان هنر بیان کنیم که این بانو چه جایگاه و ویژگی‌هایی داشته که امام کاظم علیه السلام در وصف ایشان می‌فرمایند «فداها ابوها» و خود را فدایی دختر خود می‌داند.

وی با بیان اینکه بانوی کرامت ناموس اهل‌بیت علیهم‌السلام هستند، بیان کرد: حضرت معصومه سلام‌الله علیها زینب ثانی و دارای رسالتی خاص بودند، ایشان مسیر اهل بیت علیهم‌السلام را از یک پل تاریخی عبور دادند.

افشار ادامه داد: خفقان دوره عباسی، نور ولایت اهل بیت علیهم‌السلام را هدف گرفته بود تا این نور را خاموش کند اما علی بن موسی علیه‌السلام با هجرت خود در قلب دستگاه خلیفه عباسی جریان اهل بیت علیهم‌السلام را ادامه دادند و فردی که نقش آفرینی کردند و توانستند سرزمین‌های اسلامی را با بیان روایات اهل بیت علیهم‌السلام به مسیر ولایت آشنا کنند حضرت معصومه سلام الله علیها بودند.

کارگردان سریال حضرت معصومه سلام الله علیها اضافه کرد: همانطور که حضرت زینب سلام الله علیها پیام عاشورا را به جهانیان ارائه دادند حضرت معصومه سلام الله علیها نیز این رسالت را دنبال کردند که با ساخت این سریال امیدواریم این نقش ایشان را به بهترین شکل به مردم نشان دهیم.

وی با بیان اینکه در سفر حج سال ۸۸ خود در مقابل کعبه از خدا ساخت سریال حضرت معصومه سلام الله علیه را طلب کردم، گفت: از دو سال گذشته که سریال گاندو به اتمام رسید هر کاری که به من پیشنهاد شد را قبول نکردم و بارها در مقابل ضریح حضرت ایستادم و از خود حضرت خواستم که زمینه‌های ساخت این سریال مذهبی را فراهم کنند که اکنون این توفیق رقم خورده است و به زودی تولید این اثر را شروع خواهیم کرد.

 افشار تصریح کرد: این که کارگردانی این اثر به عهده من قرار گرفته است را مدیون ارادت قلبی خود به حضرت معصومه سلام الله علیها می دانم و من با این خانم با باور خود سخن گفتم و از ایشان خواسته‌ام که من را هدایت کنند و مسیر را برای من هموار کنند تا اکنون که قرار است من برای ناموس اهل بیت علیهم‌السلام فیلم بسازم به بهترین شکل و بهترین شرایط باشد.

وی ادامه داد: من هر چه دارم از دعای پدر و مادرم است زیرا بنده  را از نوزادی با اهل بیت علیهم‌السلام آشنا کردند و همیشه برای من این شکوه و عظمت و این جایگاه عجیب بود که چرا خداوند یک دختر را از آن سوی سرزمین‌های اسلامی دعوت می‌کند تا به این نقطه از زمین بیایند و همسایه ما بشوند و امیدوارم که جوانان ایرانی و به خصوص دختران جوان از برکات حضور این بانو در این شهر بیشتر بهره ببرند.

 

نظر شما