۱۰۰ شغل توسط سمن‌های قم ایجاد شد

۱۳۹۹/۰۹/۲۳ - ۱۱:۳۳:۱۸
کد خبر: ۱۱۰۲۷۷۶
۱۰۰ شغل توسط سمن‌های قم ایجاد شد
معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان قم گفت: با پرداخت هشت میلیارد ریال تسهیلات تخصیص یافته به سمن‌های قم،‌ حدود ۱۰۰ شغل توسط سمن های استان در سال‌جاری ایجاد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، محسن فارسی گفت: این تسهیلات که از طریق اعتبارات وزارتی به منظور اشتغال‌زایی به سمن‌های قم تخصیص داده شده به ۱۰ سمن (سازمان های مردم نهاد) و باشگاه که طرح‌های اشتغال‌زایی داشته‌اند، پرداخت شده‌است.

وی گفت: پیگیری مطالبه اشتغال جوانان استان، همچنین آسیب‌شناسی و ارائه راهکارهای کارشناسی در این زمینه در دستور کار ستاد ساماندهی جوانان قم است.

فارسی، اشتغال را یکی از مهم‌ترین مطالبه‌های جوانان دانست و افزود: فهم درست مطالبه‌های جوانان و نیازهای اساسی آن‌ها در برنامه‌ریزی‌ها بسیار اهمیت دارد که در این راستا استفاده از سمن‌های تخصصی و جوانان نخبه استان برای شناسایی و اولویت‌بندی این مطالبه‌ها ضروری است.

وی با اشاره به نقش آفرینی موثر سمن‌های استان درمقابله با کرونا، گفت: جوانان فعال در سازمان‌های مردم نهاد قم با فعالیت‌های داوطلبانه خود در پویش‌های ملی و استانی اقدام‌های بسیاری در راستای کمک مومنانه، حمایت از قشرهای آسیب دیده، تولید و توزیع ماسک، ‌ توزیع بسته‌های معیشتی و همچنین ضدعفونی کردن معابر انجام دادند.

فارسی، ادامه داد: ایام شیوع کرونا و حضور پررنگ جوانان داوطلب سازمان‌دهی شده در سمن‌های استان، اهمیت و اثربخشی بسیار زیاد استفاده از ظرفیت جوانان در امور مختلف از جمله مقابله با آسیب های اجتماعی را به خوبی نشان داد.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان قم اظهار داشت: از ابتدای شیوع کرونا به منظور استفاده از ظرفیت سمن‌ها در زمینه فرهنگ سازی، کمک به قشرهای آسیب دیده، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و عمل به پروتکل‌های بهداشتی پویش های مختلف ملی و استانی توسط سازمان های مردم نهاد قم اجرایی شده‌است.

وی، سمن‌ها را بستری برای بروز و ظهور استعداد جوانان دانست و تاکید کرد: جوانان با حضور فعال در سمن‌ها و حوزه‌های تخصصی خود علاوه بر به فعالیت رساندن استعدادهای خود، می توانند در زمینه های اجتماعی، کسب و کارهای نوین، توسعه اشتغال و ایجاد فضاهای جدید در عرصه های مختلف فعالیت کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز