مشاور وزیر بهداشت عنوان کرد:

حضور بی حد و مرز بسیج در طرح شهید سلیمانی

۱۳۹۹/۰۹/۲۵ - ۰۹:۳۱:۱۹
کد خبر: ۱۱۰۳۹۷۰
حضور بی حد و مرز بسیج در طرح شهید سلیمانی
دکتر ابرازه گفت:طرح شهید سلیمانی به عنوان گام چهارم مبارزه با بیماری کرونا معرفی شد و بسیج در این طرح بی حد و مرز حضور دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، دکتر علی ابرازه مشاور وزیر بهداشت  در جلسه کمیته عملیاتی مبارزه با کرونا حوزه بسیج شهید قربانی قم گفت: طرح شهید سلیمانی به عنوان گام چهارم مبارزه با بیماری کرونا معرفی و از اول آذر ماه ابلاغ شد.

وی ادامه داد: این طرح به صورت مشترک توسط سازمان بسیج مستضعفین و وزارت بهداشت انجام می‌شود و هدف اصلی از این طرح قطع زنجیره انتقال ویروس است که متعاقباً باعث کاهش تعداد مبتلایان تعداد بستری‌ها و نهایتاً کاهش تعداد فوتی‌ها خواهد بود.

در این طرح با همکاری سازمان بسیج مستضعفین، سازمان هلال احمر و کلیه سازمان‌های مردم نهاد، خیرین و خود مردمی که در محل حضور دارند اجرا می‌شود در واقع این طرح مبتنی بر محله یا محله محور هست که ما بتوانیم از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های خود مردم در محله استفاده بکنیم.

وی ادامه داد:این طرح در ۳ حیطه مراقبت ؛ نظارت و حمایت تعریف شده که حیطه مراقبت دو وظیفه دارد که رهگیری مبتلایان هست که ما ببینیم کسی که مبتلا است اطرافیان و خانواده اش ممکن است مبتلا شوند یا نه و بعضی هم ممکنه که این افراد در خانه نیاز به ویزیت و مراقبت داشته باشند که تیم‌ها اعزام می‌شوند و بیماران را ویزیت میکنند.

ابرازه افزود:در حیطه نظارت پایش اصناف در راستای رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط بهداشت محیط، بهداشت حرفه‌ای با همکاری بسیج و سازمان هلال احمر انجام گیرد.

وی ادامه داد: در بحث حمایتی که محور بسیج و فرماندهی آن نیز فرمانده سپاه استان است، به صورت محله محور و هر مسجد یک پایگاه سلامت انجام میشود که در این طرح لیست مبتلایان به کرونا از طریق مراکز بهداشتی ما به قرارگاه بسیج اعلام می شود و بلافاصله پیگیری می‌کنند و برای نیازمندان کمک معیشتی ارسال می‌کنند و آن‌هایی که نیاز دارند که یک سری اقدامات مثل خرید خارج از منزل داشته باشند و سالمند هستند این عزیزان بسیجی این کار را انجام می‌دهند.

ابرازه با توجه به گستردگی این طرح و محدودیت تعداد کارکنان دانشگاه علوم پزشکی و بهداشت محیط و حرفه‌ای گفت: بسیج بی حد و مرز و هر چقدر که توانست کمک کرد و در موضوع حمایت که کاملا حمایت میکند و در مراقبت نیز با توجه به این که پرستار به تعداد کافی و یا مراقبت بهداشتی نداریم وبسیج طبیعتا به خاطر زیرساخت‌های شبکه‌ای که در کشور وجود دارد و در همه ابعاد و بحران‌های مختلف کمک کرده در اینجا هم به خوبی از اسفند ماه ۹۸  ورود پیدا کرده و در این طرح منسجم‌تر و منظم‌تر وارد عمل شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز