استاندار قم عنوان کرد:

برگزاری مراسم عزاداری با رعایت دستورات بهداشتی

۱۳۹۹/۱۰/۱۰ - ۱۲:۰۸:۰۳
کد خبر: ۱۱۱۲۳۳۳
برگزاری مراسم عزاداری با رعایت دستورات بهداشتی
استاندار قم گفت: برگزاری آیین‌های عزاداری مناسبت‌های مذهبی در قم باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و بر اساس تصمیمات ستاد ملی و استانی کرونا باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، بهرام سرمست روز چهارشنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران، گفت: با توجه به قرار گرفتن در ایام شهادت حضرت زهرا(س)، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در عزاداری‌ها بیش از گذشته ضروری می‌باشد.

وی اضافه کرد: تمهیداتی صورت گیرد تا از تجمع‌ها جلوگیری شود و پروتکل‌های بهداشتی به‌ویژه رعایت فاصله اجتماعی همواره مدنظر باشد.

وی در ادامه با اشاره به اجرای طرح محله محور شهید سلیمانی، ابراز امیدواری کرد: این طرح جدی‌تر از گذشته با آثار و نتایج عملی ملموس‌تر دنبال شود.

سرمست با بیان این‌که هنوز از آثار و نتایج اجرای طرح شهید سلیمانی برآورد دقیق نداریم، اضافه کرد: در حال حاضر قرار گرفتن در وضعیت مطلوب، روند مثبت کنترل شیوع ویروس کرونا و کاهش فوتی‌ها و بستری‌ها، حاصل طرح جامع مدیریت هوشمند ترددها و محصول رعایت کسبه و اصناف است که بیشترین همکاری را در این زمینه داشته‌اند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر همکاری کادر درمان و پزشکی و همچنین رعایت مردم فهیم و آگاه باعث شد به این مرحله از کنترل ویروس کرونا برسیم.

وی با اشاره به روند کنترل بیماری کرونا در مراکز تابعه بهزیستی، گفت: اگرچه بیشترین آسیب کرونا برای سالمندان و کسانی است که معلولیت‌ها و بیماری‌های زمینه‌ای دارند، ولی از مراکز نگهداری سالمندان و بیماران که تابعه بهزیستی قم هستند،‌ کمترین آسیب گزارش شده است.

استاندار قم افزود: این روند نشان می‌دهد مراقبت‌ها در این مراکز به‌خوبی انجام می‌شود و این قشر باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به آسیب باشگاه‌های ورزشی از کرونا، بیان کرد: باید با جذب حداکثری حمایت‌های مالی و مکاتبه با وزارت ورزش و جوانان،‌ حمایت حداکثری از باشگاه‌های ورزشی استان صورت گیرد.

وی با اشاره به عدم تکمیل طرح ساماندهی کارگران، گفت: در مورد تامین ساختمان برای ساماندهی کارگران ساختمانی و فصلی انتظار بیشتر از این‌ها بوده است؛ زمانی که طرح را پیشنهاد دادیم از همه استان‌ها جلوتر بودیم و مایه تاسف است که هنوز زمین مورد نظر تامین نشده است.

سرمست افزود: با توجه به این‌که کارگران آسیب‌پذیرترین قشر جامعه هستند، امیدواریم شهرداری و شورای شهر اهتمام جدی‌تری نسبت به این مساله داشته باشد تا شرمنده این قشر نشویم.

وی بر رعایت بهداشت و سلامت در روزبازارها تاکید و بیان کرد: برای بهداشت و سلامت فروشنده‌ها و خریداران در روزبازارها باید پروتکل‌های بهداشتی اجرا شود و بازرسی‌ها ادامه یابد تا رعایت‌ها بیشتر شود.

وی همچنین با بیان این‌که به‌منظور حفظ سلامت مردم باید بازبینی و اصلاح رویه‌ای برای صدور برگه تردد صورت گیرد، گفت: به دلیل پیوستگی قم با تهران این حجم از مراجعه برای درخواست برگه تردد در استان صورت می‌گیرد که مردم باید شرایط را درک و از مراجعه غیرضرور خودداری کنند.

سرمست افزود: باید بررسی شود تا اگر وضعیت ارایه الکترونیکی خدمات در این زمینه امکان‌پذیر نیست، حداقل از نظر توزیع مراکز صدور برگه تردد اصلاح رویه‌ای صورت گیرد تا از تجمع مردم جلوگیری شود.

وی همچنین با اشاره به آلودگی هوای استان، بیان کرد: مسوولان استان تمهیداتی در نظر بگیرند تا تراکم و تلاقی بحران‌های طبیعی و زیستی را نداشته باشم و ستاد بحران نیز آمادگی‌های لازم را برای اقدامات پیشگیرانه داشته باشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز